TUR718 Türkçe Eğitiminde Edebi Eleştiri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod TUR718
Ad Türkçe Eğitiminde Edebi Eleştiri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Bahar
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. REFİKA ALTIKULAÇ DEMİRDAĞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Edebiyat kuramları ve eleştiri hakkında bilgi vererek, edebî metinlerin çözümlenmesini sağlamak.

Dersin İçeriği

Türkçe dersi kapsamında edebî metin analizi, edebiyat kuramları ve eleştiri bağlamında metin analiz yöntem ve teknikleri

Dersin Ön Koşulu

bulunmamaktadır

Kaynaklar

-Akerson, Fatma Erkman, Edebiyat ve Kuramlar, İthaki Yay., İst. 2010 - Barthes, Roland, Eleştirel Denemeler, YKY, İst. 2013 -Moran, Berna, Edebiyat Kuramları ve Eleştiri, İletişim Yay., İst. 2012

Notlar

- Yücel, Tahsin, Eleştiri Kuramları, İş Bankası Yay., İst. 2007


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Edebî eleştiri ve yöntemlerini tanımlar.
ÖÇ02 Öğrenci edebiyat kuramlarını tanımlar.
ÖÇ03 Edebî eleştiri ve yöntemlerini kavrar.
ÖÇ04 Edebi kuramlar ile edebi akımlar arasında ilişkiyi kurabilir.
ÖÇ05 Edebi kuramların ortaya çıkışındaki siyasi ve ekonomik etkileri izah edebilir.
ÖÇ06 Metinlerin yazılış amacı, süreci ve biçimleri arasındaki ilişkiyi kurabilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçe Eğitimi alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türk Dili alanındaki bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirebilir ve derinleştirebilir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanın ilişkili olduğu dil bilim, kullanımbilim ve felsefe gibi disiplinlerin arasındaki etkileşimi kavrayabilir. 1
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilir. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ve Türk Dili alanında edindiği bilgileri farklı disiplin alanlarından gelen bilgiler ile bütünleştirerek yorumlayabilir ve yeni bilgiler oluşturabilir. 3
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Türkçe Eğitimi ile ilgili karşılaşılan sorunları araştırma yöntemlerini kullanarak çözümleyebilir. 2
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili uzmanlık gerektiren bir çalışmayı bağımsız olarak yürütebilir. 2
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülmeyen karmaşık sorunların çözümü için yeni stratejik yaklaşımlar geliştirebilir ve sorumluluk alarak çözüm üretebilir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Türkçe Eğitimi ile ilgili sorunların çözümlenmesini gerektiren ortamlarda liderlik yapabilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Türkçe Eğitimi alanında edindiği bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilir ve öğrenmesini yönlendirebilir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe Eğitimi alanındaki güncel gelişmeleri ve kendi çalışmalarını nicel ve nitel veriler ile destekleyerek alanındaki ve alan dışı gruplara yazılı, sözlü ve görsel olarak sistemli bir biçimde aktarabilir. 2
PÖÇ12 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sosyal ilişkileri ve bu ilişkilendiren normları eleştirel bir bakış açısıyla inceleyebilir, geliştirebilir ve gerektiğinde değişmek üzere harekete geçebilir. 1
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Bir yabancı dili en az B2 düzeyinde kullanarak sözlü ve yazılı iletişim kurabilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Türkçe Eğitiminin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımıyla birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanabilir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimiyle ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözeterek denetleyebilir ve bu değerleri öğretebilir. 1
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimi ile ilgili konularda strateji, politika ve uygulama planları geliştirebilme ve elde edilen sonuçları kalite süreçleri çerçevesinde değerlendirebilir. 1
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Türkçe Eğitimi alanında özümsediği bilgiyi problem çözme ve/veya uygulama becerilerini disiplinler arası çalışmalarda kullanabilir. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Kuram ve yöntem hakkında bilgi vererek tanımlamak. Hazırlık hakkında bilgi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Yansıtma Kuramı- I Gerekli okumaları kaynak kitaplardan yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Yansıtma Kuramı- Iİkinci Kısım Gerekli okumaları kaynak kitaplardan yapar. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Yansıtma Kuramı- II Gerekli okumaları kaynak kitaplardan yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Yansıtma Kuramı- II İkinci kısım Gerekli okumaları kaynak kitaplardan yapar. Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
6 Dış Dünyaya ve Topluma Dönük Eleştiri Gerekli okumaları kaynak kitaplardan yapar. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Anlatımcılık Kuramı - I Gerekli okumaları kaynak kitaplardan yapar. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Soru-Cevap, Anlatım
8 Ara Sınavlar Hazırlık Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Anlatımcılık Kuramı - II Gerekli okumaları kaynak kitaplardan yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Sanatçıya Dönük Eleştiri Gerekli okumaları kaynak kitaplardan yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Yeni Eleştiri Gerekli okumaları kaynak kitaplardan yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
12 Rus Biçimciliği Gerekli okumaları kaynak kitaplardan yapar. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Yapısalcılık ve ötesi Gerekli okumaları kaynak kitaplardan yapar. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Esere Dönük eleştiri Gerekli okumaları kaynak kitaplardan yapar. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Okura Dönük eleştiri Gerekli okumaları kaynak kitaplardan yapar. Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Makes necessary readings from source books. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Makes necessary readings from source books. Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:44