Genel Bilgi
Kod | FDB1723 |
Ad | İslam Felsefesinde Siyaset Kuramları |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TUNA TUNAGÖZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Doç. Dr. TUNA TUNAGÖZ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
İslam siyaset felsefesinin yönteminin, temel kavramlarının, literatürünün ve teorilerinin öğrenilmesi.
Dersin İçeriği
Ders, İslam siyaset felsefesinin yöntemini, temel kavramlarını, literatürünü ve teorilerini ele alır.
Dersin Ön Koşulu
Klasik Siyaset Felsefesi ve İslam Felsefesi hakkında bilgi sahibi olmak.
Kaynaklar
Huriye T. Mücahid, Farabi’den Abduh’a Siyasi Düşünce Maverdi, Siyaset Sanatı
Notlar
M. Abid el-Cabiri, Arap-İslam Siyasal Aklı
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İslam siyaset felsefesinin konusunu, yöntemini, temel kavramlarını, literatürünü tanır. |
ÖÇ02 | İslam siyaset felsefesi ile ilgili temel kavramları, İslam felsefesinde siyaset teorilerini öğrenir. |
ÖÇ03 | İslam siyaset felsefesinin temel sorunlarını kavrama yeteneği kazanır. |
ÖÇ04 | İslam siyaset felsefesinin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Konuyla ilgili metinleri analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında temel bilgi ve yaklaşımları öğrenir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında ulusal ve uluslararası çalışmalar hakkında yeterli düzeyde birikim edinir. | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanır. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | 3 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Üst düzey düşünme becerilerini (eleştirel düşünme, problem çözme, yaratıcı düşünme, karar verme, yansıtma) kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarında bilimsel araştırma becerilerini kullanır. | 5 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | İslam ve Siyaset | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Hilafet: Teori ve Fonksiyon | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Klasik Dönem Siyaset Tasavvurunun Temel İlkeleri | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Farabi’nin Siyaset Felsefesi-1 | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Farabi’nin Siyaset Felsefesi-2 | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Maverdi’nin Siyaset Tasavvuru-1 | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Maverdi’nin Siyaset Tasavvuru-2 | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Gazzali’nin Siyaset Tasavvuru | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | İbn Teymiyye’nin Siyaset Tasavvuru | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İbn Haldun’un Siyaset Felsefesi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | İbn Haldun’un Medeniyet Eleştirisi | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | İslam Siyaset Düşüncesinde Yenilik Arayışları | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Cabiri'nin İslam Siyaset Düşüncesine Yönelik Eleştirileri | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Cabiri'nin İslam Siyaset Düşüncesi İçin Yenilik Teklifleri | İlgili bölümlerin okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili bölümlerin okunması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |