FDB1800 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB1800
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz ve Bahar
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MEHMET ALİ KIRMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HASAN KAYIKLIK (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. KADİR ALBAYRAK (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AHMET MÜNİR YILDIRIM (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ABDULLAH ÖZBOLAT (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. TUNA TUNAGÖZ (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
(H Grubu) ()
(I Grubu) ()
(J Grubu) ()
(K Grubu) ()
(L Grubu) ()
Dr. Öğr. Üyesi AHMET RİFAT GEÇİOĞLU (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bilimsel araştırma yeteneğini geliştirmek ve akademik tez yazılımını öğrenmek.

Dersin İçeriği

Bilimsel Araştırma yapılışı ve akademik yazılım

Dersin Ön Koşulu

Tez konusu araştırmalarında bulunmak

Kaynaklar

Tez konusunu ilgilendiren eserler

Notlar

İlgili kaynaklar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Bilimsel araştırmaya hazırlık
ÖÇ02 Bilimsel Araştırma yapılışı ve akademik yazılım
ÖÇ03 Bilimsel araştırma yeteneğini geliştirilmesi
ÖÇ04 Akademik tez yazılımının öğretilmesi
ÖÇ05 Tez konusu araştırmalarında metodik yöntemin öğrenilmesi
ÖÇ06 Tez konusunu ilgilendiren eserlerin bilimsel tahlili


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanyazın araştırması yapar.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 2
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar.
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar.
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma 3
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. 5
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar.
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır.
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır.
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür.
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 5
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Bilimsel hazırlık kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
2 Tez konusunun belirlenmesi kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
3 Tez konusu üzerine değerlendirmeler I kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
4 Tez konusu üzerine değerlendirmeler II kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
5 Tez konusu üzerine değerlendirmeler III kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
6 Tez konusu üzerine değerlendirmeler IV kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
7 Tez konusu üzerine değerlendirmeler V kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
9 Tez konusu üzerine değerlendirmeler VI kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
10 Tez konusu üzerine değerlendirmeler VII kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
11 Tez konusu üzerine değerlendirmeler VIII kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
12 Tez konusu üzerine değerlendirmeler IX kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
13 Tez konusu üzerine değerlendirmeler X kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
14 Tez konusu üzerine değerlendirmeler XI kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
15 Tez konusu üzerine değerlendirmeler XII kaynak okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Sözlü Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:58