Genel Bilgi
Kod | FDB832 |
Ad | İslam Düşüncesinde Ahlak Felsefeleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. TUNA TUNAGÖZ |
Dersin Amacı / Hedefi
İslam ahlak felsefesinin yönteminin, temel kavramlarının, literatürünün ve teorilerinin öğrenilmesi.
Dersin İçeriği
Ders, İslam ahlak felsefesinin yöntemini, temel kavramlarını, literatürünü ve teorilerini ele almaktadır.
Dersin Ön Koşulu
İslam Felsefesi, Kelam ve Tasavvuf hakkında bilgi sahibi olmak.
Kaynaklar
Murat Demirkol (ed.) - İslam Ahlak Felsefesi ve Esasları Müfit S. Saruhan (ed.) - İslam Ahlak Esasları ve Felsefesi
Notlar
M. Abid el-Cabiri - Arap Ahlaki Aklı Macit Fahri - İslam Ahlak Teorileri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İslam ahlak felsefesinin konusunu, yöntemini, temel kavramlarını, literatürünü tanır. |
ÖÇ02 | İslam ahlak felsefesi ile ilgili temel kavramları, İslam felsefesinde ahlak teorilerini öğrenir. |
ÖÇ03 | İslam ahlak felsefesinin temel sorunlarını kavrama yeteneği kazanır. |
ÖÇ04 | İslam ahlak felsefesinin kaynakları hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ05 | Konuyla ilgili metinleri analiz eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanyazın araştırması yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma | |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. | 3 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. | 5 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | 3 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 4 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Din ve Ahlak İlişkisi | İlgili bölümleri okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
2 | İslam Ahlakının Temel İlke ve Değerleri | İlgili bölümleri okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
3 | İlahi Sıfat ve İsimlerin Müslüman Ahlakına Etkileri | İlgili bölümleri okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Dindarlığın Ahlaki Temeli Üzerine | İlgili bölümleri okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
5 | İslam Ahlak Edebiyatında Başlıca Perspektifler | İlgili bölümleri okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
6 | İslam Ahlak Filozofları | İlgili bölümleri okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
7 | İslam Ahlakında Temel Erdemler | İlgili bölümleri okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınavlar | İlgili bölümleri okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
9 | Kötülük Problemi | İlgili bölümleri okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Mutluluk Kavramı | İlgili bölümleri okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
11 | İslam Aile Ahlakı | İlgili bölümleri okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Siyaset Ahlakı | İlgili bölümleri okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Felsefi Ahlak Metinleri | İlgili bölümleri okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
14 | İslam Ahlakı ve Modern Hayat | İlgili bölümleri okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
15 | İslam Ahlakı Bağlamında Uygulamalı Etik | İlgili bölümleri okunması. | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili bölümleri okunması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | İlgili bölümleri okunması. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |