FDB811 Din Eğitiminin Temelleri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod FDB811
Ad Din Eğitiminin Temelleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Din öğretiminin bireysel, sosyal, felsefi, hukuki ve evrensel temelleri hakkında bilgi vermektir.

Dersin İçeriği

Din eğitiminin temelleri konusu, hem dünyadaki gelişmeler hem de Türk eğitim sistemindeki gelişmeler doğrultusunda felsefi zemin üzerinden karşılaştırmalı olarak ele alınmaktadır

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Nurullah Altaş-İsmail Arıcı, Din Eğitimi, 48-80. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul.

Notlar

Mualla Selçuk, Din Öğretiminin Kuramsal Temelleri (Zihin Gelişimi Açısından Bir Deneme), Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1997, sayı: 4, s. 145-158. Selçuk, Mualla. "Din Öğretimi Özgürleştiren Bir Süreç Olabilir mi?." Din Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar (2000): 207-225. Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, Adana 2015.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Din öğretiminin bireysel temellerini bilir.
ÖÇ02 Din öğretiminin sosyal temellerini bilir.
ÖÇ03 Din öğretiminin felsefi temellerini bilir.
ÖÇ04 Din öğretiminin hukuki temellerini bilir.
ÖÇ05 Din öğretiminin evrensel temellerini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. 2
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanyazın araştırması yapar. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. 4
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. 4
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında özgün araştırmalar yapar. 4
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. 4
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. 3
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma 2
PÖÇ11 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. 4
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. 3
PÖÇ13 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. 1
PÖÇ14 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. 5
PÖÇ15 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. 2
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Etik kurallara uyar. 5
PÖÇ17 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Temel Kavramlar Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Din Eğitimi ve Öğretimini Temellendirme Gerekçeleri Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Din Eğitimi ve Öğretiminin Tarihi Süreci Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Tevhidi Tedrisat ve Din Eğitimi Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası
5 Din Eğitiminin Kuramsal Temelleri Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Din Eğitiminin İnsani Boyutu Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Din Eğitiminin Sosyal Boyutu Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Batı'da Din Eğitiminin Hukuki Boyutu Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
10 Batı da din eğitimiyle ilgili kanunlar Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
11 Batıda din eğitimiyle ilgili kanunların yorumlanma ve uygulama süreçleriyle ilgili tartışmalar Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Batıda din eğitimiyle ilgili öne çıkan davalar ve mahkeme kararları Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Türkiye'de din eğitiminin hukuksal boyutuyla ilgili tartışmalar Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım
14 Din Eğitiminin Felsefi Boyutu Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
15 Din Eğitiminin Evrensel Boyutu Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015; Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015; Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 09:58