Genel Bilgi
Kod | FDB811 |
Ad | Din Eğitiminin Temelleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. TUGRUL YÜRÜK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Din öğretiminin bireysel, sosyal, felsefi, hukuki ve evrensel temelleri hakkında bilgi vermektir.
Dersin İçeriği
Din eğitiminin temelleri konusu, hem dünyadaki gelişmeler hem de Türk eğitim sistemindeki gelişmeler doğrultusunda felsefi zemin üzerinden karşılaştırmalı olarak ele alınmaktadır
Dersin Ön Koşulu
Herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Nurullah Altaş-İsmail Arıcı, Din Eğitimi, 48-80. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul.
Notlar
Mualla Selçuk, Din Öğretiminin Kuramsal Temelleri (Zihin Gelişimi Açısından Bir Deneme), Din Eğitimi Araştırmaları Dergisi, 1997, sayı: 4, s. 145-158. Selçuk, Mualla. "Din Öğretimi Özgürleştiren Bir Süreç Olabilir mi?." Din Öğretiminde Yeni Yaklaşımlar (2000): 207-225. Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, Adana 2015.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Din öğretiminin bireysel temellerini bilir. |
ÖÇ02 | Din öğretiminin sosyal temellerini bilir. |
ÖÇ03 | Din öğretiminin felsefi temellerini bilir. |
ÖÇ04 | Din öğretiminin hukuki temellerini bilir. |
ÖÇ05 | Din öğretiminin evrensel temellerini bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanyazın araştırması yapar. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. | 1 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 3 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. | 4 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. | 3 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | 1 |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 5 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 5 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Temel Kavramlar | Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Din Eğitimi ve Öğretimini Temellendirme Gerekçeleri | Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Din Eğitimi ve Öğretiminin Tarihi Süreci | Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Tevhidi Tedrisat ve Din Eğitimi | Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması, Beyin Fırtınası |
5 | Din Eğitiminin Kuramsal Temelleri | Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Din Eğitiminin İnsani Boyutu | Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası |
7 | Din Eğitiminin Sosyal Boyutu | Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
9 | Batı'da Din Eğitiminin Hukuki Boyutu | Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Batı da din eğitimiyle ilgili kanunlar | Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Batıda din eğitimiyle ilgili kanunların yorumlanma ve uygulama süreçleriyle ilgili tartışmalar | Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | Batıda din eğitimiyle ilgili öne çıkan davalar ve mahkeme kararları | Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Türkiye'de din eğitiminin hukuksal boyutuyla ilgili tartışmalar | Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Tartışma, Anlatım |
14 | Din Eğitiminin Felsefi Boyutu | Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
15 | Din Eğitiminin Evrensel Boyutu | Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015; Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Tuğrul Yürük, Temel Hak ve Özgürlükler Bağlamında Din Eğitimi Hakkı, Giriş, ADANA 2015; Kızılabdullah Yıldız ve Yürük Tuğrul. (2017). 'Din Eğitimi ve Öğretiminin Temelleri'. Din Eğitimi. Ed.: Köylü Mustafa, Altaş Nurullah. İstanbul. | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |