Genel Bilgi
Kod | FDB801 |
Ad | Psikoloji Kuramlarının Din Anlayışı |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HASAN KAYIKLIK |
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı; psikoloji kuramlarının din anlayışlarının, kuramların temel argümanları ve önde gelen psikologların görüşleri bağlamında kavranmasını sağlayarak alanın tarihi ve fikiri dokusunun oluşumunu ortaya koyabilmektir.
Dersin İçeriği
Psikoloji ekollerinin din ve dindarlığa dair görüş ve teorileri.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Modern Psikoloji Tarihi, Duane P. Schultz, Sydney Ellen Schultz, Çeviri: Yasemin Aslay, Kaknüs Yayınları.
Notlar
Dokuz Din Kuramı, Daniel L. Pals
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Psikoloji kuramlarını genel özellikleriyle tanımlayabilecek. |
ÖÇ02 | Kuramların birbirinden farklılaşan yönlerini analiz edebilecek. |
ÖÇ03 | Psikoloji kuramlarının tarihsel süreç içinde din ile olan ilişkilerini yordayabilecek. |
ÖÇ04 | Kuramların önde gelen isimlerini tanıyacak. |
ÖÇ05 | Bilişsel psikoloji ve davranışçı psikoloji ile din ilişkisini kavrayacak |
ÖÇ06 | Psikanalizin temel ilkelerini, öne çıkan psikanalistleri ve bunların dine yaklaşımlarını kavrayacak |
ÖÇ07 | Hümanist psikoloji ve din ilişkisini kuramda önde gelen isimler bağlamında analiz edecek. |
ÖÇ08 | Varoluşcu psikolojinin din anlayışını tanımlayabilecek. |
ÖÇ09 | W. James ve psikoloji geleneğinin din anlayışı hakkında fikir sahibi olacak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanının temel kavramlarını kullanma becerisini spesifik bir alanda derinleştirir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili ulusal ve uluslararası düzeyde alanyazını inceleyerek değerlendirir. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanyazın araştırması yapar. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki çalışmalarda yararlanılan ekipmanları kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İncelediği alanyazına dayalı olarak araştırma önerileri geliştirir. | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanıyla ilgili yeni ve karmaşık fikirlerin analiz, sentez ve değerlendirmesini yapar. | 1 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında özgün araştırmalar yapar. | 1 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Geliştirdiği önerilerden bir konu belirler ve bu konu hakkında rapor hazırlar. | 2 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Hazırladığı araştırma raporunu tartışır ve sunar. | 1 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ulusal ve uluslararası projelerde bireysel ve ekiple çalışma becerilerini kullanma | 1 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Doktora yeterlik sınavı hazırlık çalışması süresince elde edilen kaynaklardan sonuçlar çıkarır. | 2 |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili edinilen bilgileri yazılı ve sözlü olarak yorumlar. | 1 |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanla ilgili uluslararası alanyazını izleyecek düzeyde bir yabancı dili etkili kullanır. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alnının temel kaynaklarını bilimsel çalışmalarda kullanacak düzeyde tanır. | 2 |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çalışmalarını bağımsız ve bir ekibin üyesi olarak yürütür. | 1 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik kurallara uyar. | 1 |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yazılı ve sözlü iletişimde alanıyla ilgili uluslar arası literatürü izleyebilme ve iletişim kurabilme açısından yabancı dil bilgisine sahip olur. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Psikoloji Kuramlarının Tanımlanması | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Psikoloji Kuramlarının Ortaya Çıkışı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | W. James ve Din Anlayışı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | G. Allport ve Din Anlayışı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Psikanaliz ve Din | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | S. Freud, Psikanaliz ve Din Anlayışı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | C.G. Jung, Analitik Psikoloji ve Din Anlayışı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | A. Adler, Bireysel Psikoloji ve Din Anlayışı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Hümanist Psikoloji ve Din | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | A. Maslow'un Psikolojideki Yeri ve Din Anlayışı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
12 | E. Fromm'un Psikolojideki Yeri ve Din Anlayışı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
13 | Varoluşçu Psikoloji ve Din | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | S. Kierkegard ve Din Anlayışı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | Davranışçılık ve Din Anlayışı | okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |