GRA121 Mesleki Bilgisayara Giriş 1

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
GRAFİK PR.
Kod GRA121
Ad Mesleki Bilgisayara Giriş 1
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET (Güz) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, Grafik tasarım alanına dair bilgisayar kullanımı konusunda bilgilendirmek ve vektörel tabanlı grafik programlarını konusunda pratik yapmaktır.

Dersin İçeriği

Temel bilgisayar kavramları ve Vektörel tabanlı görüntü işleme bilgisayar programı anlatılmaktadır. Vektör tabanlı tasarım programı olan Adobe Illustrator'ın tanıtımı ve tasarımda kullanımına yönelik uygulama çalışmaları yapılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET Ders Notları

Notlar

Adobe Illustrator - Yavuz Gümüştepe ADOBE ILLUSTRATOR EĞİTİM SETİ


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Temel bilgisayar kavramlarını inceler.
ÖÇ02 Masaüstü yayıncılık programlarını ayırt eder.
ÖÇ03 Vektörel ve Piksel tabanlı programların özelliklerini sıralar.
ÖÇ04 Bilgisayar programı desteği ile farklı ve özgün çalışmalar yapar.
ÖÇ05 Grafik tasarım ürünlerini bilgisayarda tasarlar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, önemi, değerlendirme kriterleri hakkında bilgi sunumu Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
2 Bilgisayara giriş, masaüstü yayıncılık programlarının tanıtılması Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
3 Adobe illüstratör programına giriş. Araç kutusu. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
4 Adobe illüstratör programına giriş. Program menüleri. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
5 Adobe illüstratör - Seçim Araçları- temel şekiller oluşturmak. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
6 Adobe illüstratör - Çizim Araçları- şekiller oluşturmak. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
7 Adobe illüstratör - Kalem aracını kullanmak ve resimleri yerleştirmek. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
8 Ara Değerlendirme Uygulama, Tasarlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi
9 Adobe illüstratör - metinlerle çalışmak. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
10 Adobe illüstratör - tipografik çalışmalar. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
11 Adobe illüstratör - katmanları kullanmak. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
12 Adobe illüstratör - renk yönetimi. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
13 Adobe illüstratör - illüstrasyon hazırlama. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
14 Adobe illüstratör - dönüştürme ve boyutlandırma araçları . Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
15 Adobe illüstratör - dosyaları kayıt etmek ve dışa aktarmak. Uygulama Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama, Tasarlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama, Tasarlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 0 0
1. Yıl Sonu Sınavı - 100
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.03.2025 09:12