GRA114 Temel Grafik Eğitimi 2

6 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRA114
Ad Temel Grafik Eğitimi 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. BURÇAK SALMAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı; grafik tasarımın temellerinin kavratılması, kavramsal düşünceyi görselliğe temel düzeyde aktarabilmeyi öğretmektir. Grafik biçim yaratmaya yönelik olarak, çizgi, düzlem ve üç boyut oluşturabilme, tipografik elemanlarla kavramların aktarılması amaçlanır. Grafik elemanları kullanarak basit düzeyde renklendirme çalışmaları yapılarak tipografi,obje,renk olgularının anlam üzerindeki etkileri incelenir.

Dersin İçeriği

Teorik araştırma ve sunum çalışmaları. Tasarımın tanımını ve diğer disiplinler arasındaki yeri ve önemini kavrama. Yaratıcı düşünce sürecini oluşturan; görme, algılama, ifade etme ve farklılıklardan hareketle yeni bir düzen oluşturma bilincini kazanma. Sanat ve tasarımın görsel dilini oluşturan eleman ve ilkeleri tanıma. Sadece çizgi elemanını kullanarak sırasıyla düzlem, perspektif ve üç boyut yaratma. Tipografi elemanlarının grafik nesne olarak algılanması ve düzenlemelerin oluşturulması. Tipografik düzenlemelerle soyut kavramların görsel bir dil kazanması. Erken düzey görsel iletişimin soyut formlar ve tipografik nesnelerle oluşturulması

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Ching, F.D.K. (2004) Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul YEM Yayınları, Gürer, L. (1990) Temel Tasarım. İstanbul İTÜ Yayınları, Seylan, A. (2005) Temel Tasarım. Ankara Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti., Denel B. (1979) A method for basic design. Ankara ODTÜ Mim. Fak. Yayınları, Zelanski P. and Fisher M.P. (1996) Design principles and problems. Second edition. US Thomson, Zelanski P. and Fisher M.P. (1987) Shaping space The Dynamics of three-dimensional design. Holt, Rinehart and Winston Inc. Wölfflin H. (2000) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi

Notlar

Ching, F.D.K. (2004) Mimarlık, Biçim, Mekan ve Düzen. İstanbul YEM Yayınları, Gürer, L. (1990) Temel Tasarım. İstanbul İTÜ Yayınları, Seylan, A. (2005) Temel Tasarım. Ankara Dağdelen Basın Yayın Ltd. Şti., Denel B. (1979) A method for basic design. Ankara ODTÜ Mim. Fak. Yayınları, Zelanski P. and Fisher M.P. (1996) Design principles and problems. Second edition. US Thomson, Zelanski P. and Fisher M.P. (1987) Shaping space The Dynamics of three-dimensional design. Holt, Rinehart and Winston Inc. Wölfflin H. (2000) Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Kitabevi


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Çizgi ve düzlemleri kullanarak çalışmalarında üçüncü boyut yaratır
ÖÇ02 Öğrendiği bu boyutlandırma tekniğini grafik ögeler yaratmak için kullanır.
ÖÇ03 Tipografik elemanları kullanarak soyut kavramları grafik nesnelere ve görselliğe dönüştürür.
ÖÇ04 Dönüştürdüğü grafik nesneler ve görsellerle temel düzeyde ilk grafik tasarım çalısmasını ortaya koyar.
ÖÇ05 Tipografi-obje-renk olgularının anlam üzerindeki etkilerini kavrar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve Tasarımın temel elemanları ve ilkeleri hakkında bilgi sahibidir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslar arası sanatsal, kültürel unsurları bilir. 5
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamları, iletişim yöntemleri ve iletişim öğeleri konusunda bilgi sahibidir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve diyalektik yapabilme yöntem ve teknikleri hakkında bilgi sahibidir.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uygulamalarında sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü, ölçek gibi temel ilkelerini kullanır. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimin teknolojik gelişmelerine paralel olarak, uygulamalarında kullanabilecek düzeyde yeniliklere hakimdir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarlama sürecinde farklı malzeme, boya ve teknolojik araç gereçleri kullanır. 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanına ilişkin bilgileri, farklı disiplinlerin bilgileri ile birlikte kullanır. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup halinde etkin çalışabilme ve sorumluluk alma becerilerine sahiptir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilini doğru yazar, kullanır ve tasarımlarında bu konuda sorumluluk gösterir. 3
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Planlı, titiz ve disiplinli bir tasarım sürecinin önemini kavrar.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuma, okuduğunu anlama ve yorumlama, eleştirel bir yaklaşımla değerlendirme becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini hem öğrenme sürecinde hem de tasarlama sürecinde etkin biçimde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik İşlevini yerine getirebilen, iletişimini gerçekleştiren ve hedef kitleye ulaşabilen tasarımlar yaratır. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim kurma özgüveni ve becerisine sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireyler ile sağlıklı iletişim kurabilir.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki bilgileri izleyebilecek ve iletişim kurabilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahiptir.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere karşı sorumlu bir yurttaş olma bilincini kavrar.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik Tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve önemini ayırt eder. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Çevreyi korur, mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunma konusunda bireysel ve mesleki itina gösterir. 2
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunları için yaratıcı, özgün, ekonomik, estetik alternatif taslaklar hazırlar. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin içeriği, değerlendirme ölçütleri ve ders konuları hakkında bilgi verilmesi. Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
2 Proje - 1. Renk ile ilgili temel bilgiler verilmesi. Örnek fotoğraf ve çalışma incelemesi. Örnek inceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 Proje - 1. Seçilen bir tipografik öğe ile modüler bir form yaratılarak renk faktörünü sorgulayan düzenlemelerin oluşturulması. Araştırma, Uygulama. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Soru-Cevap, Gösterip Yaptırma
4 Proje - 1. Eskiz çalışmaları. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Proje - 1. Eskiz Çalışmalarının dijital ortamda uygulanması Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Proje - 1 in sonuçlandırılması ve sergileme. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Proje - 2. Ritim ve denge ile ilgili temel bilgilerin verilmesi, örnek çalışmaların incelenmesi. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Değerlemndirme Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Proje - 2. Simetri ve asimetri hakkında bilgilendirme. Ritim, denge değerleri içinde tipografik düzenlemeler. Örnek inceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Proje Temelli Öğrenme
10 Proje - 2. Yapılan tipografik düzenlemelerin djjital ortama aktarılması. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Proje - 2 nin sonuçlandırılması ve sergilenmesi Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Proje - 3. Vizör, Kompozisyon ve Katman kavramları hakkında bilgilendirme, örnek çalışmaların incelenmesi Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 Proje - 3. Vizör, Kompozisyon ve Katman değerleri göz önünde bulundurularak kolaj tekniği ile görsel düzenlemeler oluşturma Örnek inceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Proje - 3. Kolaj Çalışmalarına devam edilmesi. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Proje - 3 ün sonuçlandırılması ve sergilenmesi. Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Final sınavı Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final sınavı Sunum Paftaları Hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 154
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,16
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 10:07