Genel Bilgi
Kod | GRS205 |
Ad | Genel Sanat Tarihi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 2 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. NERMİN TANBUROĞLU |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. NERMİN TANBUROĞLU
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Tarihsel süreç içerisinde Ortaçağ ve Yeniçağda oluşturulan plastik sanatların toplumsal, düşünsel, siyasal ve ekonomik boyutlardaki oluşumunu ve değişimini kavratmak
Dersin İçeriği
Bizans Sanatı, Roman Dönemi Sanatı, Gotik Sanat, Ön Rönesans, Erken Rönesans, Yüksek Rönesans, Orta ve Kuzey Avrupa Ülkelerinde Rönesans Sanatı, Maniyerizm, Barok Sanat
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır
Kaynaklar
Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, Görsel Yayınları ,İstanbul,1982 Sanatı Tanıyalım Dizisi (Roman ,Gotik, Rönesans, Barok), İnkilap Kitabevi, İstanbul Gina PISCHEL, Sanat Tarihi Ansiklopedisi, C.2, Görsel Yayınları, İstanbul,1981 E.H. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul,1986 Germain BAZİN, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınları, İstanbul, 1998 Engin AKYÜREK, Ortaçağdan Yeniçağa Felsefe ve Sanat, İştar Yayınevi, İstanbul Adnan TURANİ, Dünya Sanat Tarihi, Remzi Yayınları. İstanbul, 1992 Heinrich WÖLFLIN, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Yayınları, İstanbul
Notlar
Anadolu Uygarlıkları Ansiklopedisi, Görsel Yayınları ,İstanbul,1982 Sanatı Tanıyalım Dizisi (Roman ,Gotik, Rönesans, Barok), İnkilap Kitabevi, İstanbul Gina PISCHEL, Sanat Tarihi Ansiklopedisi, C.2, Görsel Yayınları, İstanbul,1981 E.H. GOMBRICH, Sanatın Öyküsü, Remzi Yayınları, İstanbul,1986 Germain BAZİN, Sanat Tarihi, Sosyal Yayınları, İstanbul, 1998 Engin AKYÜREK, Ortaçağdan Yeniçağa Felsefe ve Sanat, İştar Yayınevi, İstanbul Adnan TURANİ, Dünya Sanat Tarihi, Remzi Yayınları. İstanbul, 1992 Heinrich WÖLFLIN, Sanat Tarihinin Temel Kavramları, Remzi Yayınları, İstanbul
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Birey; öncelikle Ortaçağ ve Rönesans dönemleri olmak üzere sanatın tarihsel sürecini yorumlar. |
ÖÇ02 | Sanat tarihi eğitiminin günümüz sanatını anlamak, değerlendirmek ve eleştirel bakış geliştirebilmek için gerekli olduğunu açıklar. |
ÖÇ03 | Sanat kültürü, sanatsal eleştiri, sanat etiği ve bilimi konuları hakkında yorum yapar. |
ÖÇ04 | Estetik farkındalık kazanır. |
ÖÇ05 | Toplumsal kurumların değişimi sonucu sanatın da dönüştüğünü ayırt eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | 3 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | 3 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | 4 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Sanat Tarihi Bilimi ve diğer bilimlerle ( tarih, sosyoloji, arkeoloji,antropoloji v.d) olan ilişkisi | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Beyin Fırtınası |
2 | Orta Çağ Sanatlarına Genel Bakış, Din ve Sanat İlişkisi | Kaynak okuma slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
3 | Bizans Uygarlığı ve Sanatı: Mimari, Anıtsal Duvar Resmi (fresko,mozaik), Levha Resmi (ikon,ikona) ve Minyatür | Kaynak okuma slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
4 | Avrupada Roman Dönemi Sanatı, Derebeylik ve Kilise Kurumunun Sanata Olan Etkileri | Kaynak okuma slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
5 | Avrupada Gotik Dönem Sanatı: Katedral Mimarisi, Vitray ve Heykel Sanatı | Kaynak okuma slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
6 | Orta Çağda Anadolu Sanatı: Selçuklu, Beylikler ve Erken Osmanlı Dönemlerinde, Mimari, Çini, Taş ve Ahşap Bezemeleri | Kaynak okuma slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
7 | Rönesans Sanatını Hazırlayan Koşullar: Hümanizm, Burjuva, Reform, Teknik Gelişmeler, Doğa Araştırmaları | Kaynak okuma slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
8 | Ara Sınav | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ön Rönesans Sanatı: Floransa ve Siena Ekolleri | Kaynak okuma slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
10 | Erken Rönesans Döneminde Resim, Heykel, Mimari | Kaynak okuma slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
11 | Yüksek Rönesans: L. Da Vinci, Michelangelo, Rafaello, Tiziano | Kaynak okuma slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
12 | Orta ve Kuzey Avrupada Rönesans Sanatı | Kaynak okuma slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
13 | Maniyerist Dönem Sanatı | Kaynak okuma slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
14 | İtalya ve Fransada Barok Dönem Sanatı: Mimari, Resim, Heykel | Kaynak okuma slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
15 | İspanyada ve Kuzey Avrupada Barok Dönem Sanatı | Kaynak okuma slayt hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma, Gösteri |
16 | Final Sınavı | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Final Sınavı | Soru hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 4 | 4 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 8 | 8 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 54 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 2,16 | ||
AKTS | 2 AKTS |