GRS218 Bilgisayar Destekli Tasarım 2

4 AKTS - 2-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Birim GÜZEL SANATLAR FAKÜLTESİ
GRAFİK PR.
Kod GRS218
Ad Bilgisayar Destekli Tasarım 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket MB Meslek Bilgisi Dersleri S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. DERVİŞ İLKER GÜL (Bahar) (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Sürekli yenilenen ve gelişen teknoloji, grafik tabanlı bilgisayar programları ve çeşitli bilgisayar donanımları sayesinde grafik tasarım alanında çalışma yapmayı kolaylaştırmaktadır. Temel tasarım ve desen tekniklerini kullanarak tasarımını oluşturan öğrencinin, söz konusu yazılım ve donanımlardan yararlanarak bu tasarımı bilgisayar ortamına aktarabilmesi ve geliştirmesi amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Temel çizim teknikleri, Temel tasarım bilgisi, Grafik tabanlı bilgisayar programlarının uygulamada kullanımı.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Weill, A. (2007). Grafik Tasarım. İstanbul, Yapı Kredi Yayınları Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir. İstanbul, Yem Yayın. Barber, B. (2007). Çizimin Sırları, İleri Karakalem Teknikleri, Mira Yayıncılık. Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul, İnkılap Kitabevi. Öztuna, H. Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yayıncılık.

Notlar

Weill, A. (2007). Grafik Tasarım. İstanbul, Yapı Kredi Yayınları Twemlow, A. (2008). Grafik Tasarım ne içindir. İstanbul, Yem Yayın. Barber, B. (2007). Çizimin Sırları, İleri Karakalem Teknikleri, Mira Yayıncılık. Uçar, T.F. (2004). Görsel İletişim ve Grafik Tasarım. İstanbul, İnkılap Kitabevi. Öztuna, H. Y. (2007). Görsel İletişimde Temel Tasarım, Tibyan Yayıncılık.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Teorik ve pratik tasarım bilgilerini birlikte kullanır.
ÖÇ02 Tasarımını uygulamaya geçirirken, bilgisayar donanım ve yazılımlarından faydalanır.
ÖÇ03 Çizgisel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı bilgisayar programları yardımıyla tasarımını sayısal ortama aktarabilir ve sonuçlandırır.
ÖÇ04 Tasarımı sayısal ortamda uygularken karşılaşılan güçlüklere özgün çözümler önerir.
ÖÇ05 Teorik bilgi ile uygulama (pratik) bilgilerini analiz eder.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. 2
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders ve dönemlik işleyiş planı hakkında bilgi verilmesi. Kaynakların bildirilmesi. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 İlk proje üzerine sınıf içi tartışma, beyin fırtınası. Projenin her öğrenciye göre detaylandırılması. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası
3 Temel grafik tasarım bilgilerinden ve ilk dönem edinilen teknik bilgilerden yararlanarak proje için eskiz çalışmalarının yapılması. Yapılan eskizlerin tartışma ortamında değerlendirilmesi. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
4 Eskizlerin temel grafik tasarım bilgilerinden yararlanarak gözden geçirilmesi: Kompozisyon, renk, doku, anlamsal bütünlük, tipografi ve işlevsellik gibi konular üzerinden, sınıf içi tartışma yöntemiyle eskizlerin incelenmesi. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
5 Projenin vektörel, piksel ve mizanpaj tabanlı bilgisayar programları yardımıyla bilgisayar ortamına geçirilmesi. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Projenin vektörel, piksel ve mizanpaj amaçlı bilgisayar programları yardımıyla bilgisayar ortamına geçirilmesi (devam). Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
7 Projenin bilgisayar ortamına aktarılması kısmının sonuçlandırılması. Proje analizinin yapılması. Sınıf içi tartışma / değerlendirme çalışması. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Değerlendirme Uygulama, Tasarlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Projenin çoğaltılması çalışması. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 İkinci proje hakkında bilgi verilmesi. Tartışma-beyin fırtınası çalışması. Proje eskizlerinin yapılması. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Vektörel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı programlar yardımıyla ikinci projenin bilgisayar ortamına aktarılması. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Vektörel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı programlar yardımıyla ikinci projenin bilgisayar ortamına aktarılmasının ve uygulamasının sonuçlandırılması. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
13 Üçüncü proje hakkında bilgi verilmesi. Tartışma-beyin fırtınası çalışması. Proje eskizlerinin yapılması. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası, Tartışma
14 Vektörel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı programlar yardımıyla projenin bilgisayar ortamına aktarılması. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 Vektörel, piksel bazlı ve düzenleme amaçlı programlar yardımıyla projenin bilgisayar ortamına aktarılmasının ve uygulamasının sonuçlandırılması. Uygulama, Tasarlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama, Tasarlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Uygulama, Tasarlama Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri

Değerlendirme Türü Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi
Genel Değerlendirme
Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam 0 0
1. Yıl Sonu Sınavı - 100
Genel Toplam - 100


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 05.03.2025 09:18