GRS313 Reklam Analizi

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 5. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS313
Ad Reklam Analizi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 5. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Reklamcılığın temel kavramlarının tanıtılması, reklamcılıkta yaratıcı süreçlerin ve reklam söyleminin analiz edilerek öğrenilmesi.

Dersin İçeriği

Reklamın tanımı ve türleri, ürün hizmet tanıtımları ve reklam kampanyaları hakkında bilgi verilmesi, öne çıkan yaratıcı reklam kampanyalarının görsel anlatım stratejilerinin analiz edilmesi.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır

Kaynaklar

Grafik Tasarımda Üretim Teknikleri , Emre BECER Görsel iletişim ve Grafik tasarım.E. Becer Teknik çizim ve Perspektif H.Kılıçkan,

Notlar

Archive Magazine, Fotoshop Magazin, Grafik tasarım, Etiket dergileri.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Reklamcılığın kuramsal alt yapısını inceler.
ÖÇ02 Reklam söylemini analitik bakış açısı ile eleştirir.
ÖÇ03 Edinilen bilgilerle, tasarımda uygulamaya dökebilecek diyalektik bilgiyi ayırt eder.
ÖÇ04 Reklam yaratım süreçlerini inceler.
ÖÇ05 Grafik tasarım ve reklam mecraları arasındaki ilişkiyi sıralar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. 5
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. 5
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur.
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. 3
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. 2
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. 3
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. 4
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanışma, Dersin içeriği üzerine bilgilenme Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Beyin Fırtınası
2 Reklam Çözümlemesine Giriş Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Başarılı bir reklam kampanyasının ilkeleri. Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
4 Reklam kampanyalarında ikna yöntemleri. Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
5 Reklamlarda mizah, duygu ve absürtlük kullanımı ve etkileri. Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
6 Hedef kitle, mecra ve ürün kategorisi açısından reklam kampanyaları analizi. Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
7 Reklamlarda medya seçiminin stratejiye etkisini ortaya çıkarma Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
8 Ara Sınav Örnek İnceleme, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Reklam kampanyaları analizinde kullanılan yöntemler Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Geleneksel reklam kampanyalarının analizi. Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
11 Dijital reklam kampanyalarının analizi. Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
12 Sosyal reklam kampanyaları analizi Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
13 Politik ve uluslararası reklam kampanyaları analizi. Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası
14 Öğrenci sunumları I. Örnek İnceleme, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gösteri
15 Öğrenci sunumları II. Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma, Beyin Fırtınası, Gösteri
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Örnek İnceleme, Uygulama, Araştırma Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.02.2025 10:23