Genel Bilgi
Kod | GRA314 |
Ad | İllüstrasyon 3 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 6. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-2 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | Z Zorunlu |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi Tuğba GAYRET
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu derste öğrenciye illüstrasyonun ne olduğu ve illüstrasyon alanları hakkında bilgi verilir. Amaç illüstrasyonun temellerinin kavratılması, manuel ve dijital yöntemlerin birleştirilerek biçim, doku, örüntü elde edilmesi ve bu elemanlarla illüstrasyonlar oluşturabilme becerisinin kazandırılmasıdır. Derste ayrıca kavramsal düşüncenin çizgi diline nasıl aktarılabileceği uygulama ve anlatımlarla öğrenciye aktarılır.
Dersin İçeriği
Teorik araştırma ve sunum çalışmaları. Malzemeyi tanıma ve çizim egzersizleri, araştırmalar. Sadece çizgi ve sınırlı renk elemanını kullanarak biçim ve illüstrasyonlar yaratma. Resimleme ve renk ilişkisi, Resimleme ve karakter tasarımı ilişkisi, Resimleme ve tipografi ilişkisinin öğrenilmesi.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005. Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009. Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012. Gregory, Danny, An Illustrated Life, Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008. Bautista, Traci, Doodles Unleashed, Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012
Notlar
Zegen, Lawrence, The Fundamentals of Illustration, 2005. Walton, Roger, The Big Book of Illustration Ideas, 2009. Loomis, Andrew, Creative illustration, 2012. Gregory, Danny, An Illustrated Life, Drawing Inspiration from the Private Sketchbooks of Artists, Illustrators and Designers, 2008. R,Clanton, Little Big Books, Illustrations for Childrens Picture Books, 2012 Bautista, Traci, Doodles Unleashed, Mixed-Media Techniques for Doodling, 2012
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Dijital tablet ile özgün çizimler yapar. |
ÖÇ02 | Dijital renk yönetimini ve palet oluşturmayı ayırt eder. |
ÖÇ03 | Dijital fırçaları oluşturmayı ve bu fırçalarla efektif biçimler, lekeler ve etkiler oluşturmayı yapar. |
ÖÇ04 | Dijital illüstrasyon teknikleri ile organik ve mekanik dokular elde eder ve çizimini boyutlandırarak tasarlar. |
ÖÇ05 | Resimleme ve tipografi kullanımını inceler. |
ÖÇ06 | İllüstrasyonun alanları ve teknikleri hakkında genel olarak ayırt eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | 3 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | 4 |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dijital illüstrasyon alanları ile ilgili anlatım. | Örnek Uygulama Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap, Gösteri |
2 | Dijital tablet ile çizim egzersizlerinin yapılması ve öğrencilerin araştırma çalışmalarının değerlendirilmesi. | Araştırma | Öğretim Yöntemleri: Gösteri |
3 | Organik nesne örnek alınarak çizim çalışmaları yapılması. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | 1. Projeye devam. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Bir hayvan fotoğrafı örnek alınarak çizim çalışmaları yapılması | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Beyin Fırtınası |
6 | 2. Projeye devam. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası, Proje Temelli Öğrenme |
7 | 2. proje çalışmalarının dijital ortama aktarılması | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Proje Temelli Öğrenme |
8 | Ara Değerlendirme: Proje Teslimi | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
9 | İnsan portresi örnek alınarak çizim çalışmaları yapılması | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Bireysel Çalışma |
10 | 3. Projeye devam. | Sunum Paftaları Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
11 | 3. proje çalışmalarının dijital ortama aktarılması | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma, Örnek Olay |
12 | Karakter çizimlerine geçilmesi ve renklendirme teknikleri ile çalışmalar. | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Problem Çözme |
13 | 4. Projeye devam. | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Örnek Olay, Problem Çözme |
14 | Baskıya hazırlık ve projenin değerlendirilmesi 1 | Eskiz Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
15 | Baskıya hazırlık ve projelerin değerlendirilmesi 2 | Tasarım Çalışmaları | Öğretim Yöntemleri: Problem Çözme |
16 | Final sınavı: Proje Teslimi | Tasarım Çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
17 | Final sınavı: Proje Teslimi | Tasarım Çalışmaları | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |