Genel Bilgi
Kod | GSS401 |
Ad | Uluslararası Sanat Müziği |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. OĞUZ ÖZTÜRK
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Uluslararası sanat müziğinin normları ve dönemlerinin yapısal özelliklerinin seçkin örneklerle tanıtılması. Farklı müzik örneklerinin ele alınması. Türk müzik sanatı ile batı müziğinin karşılaştırılarak, öğrencide entelektüel birikime katkı sağlanması.
Dersin İçeriği
Uluslararası sanat müziğinin dönemlerin (Rönesans, Barok, Klasik, Romantik ve Çağdaş) yapısal özellikleri ile uluslararası müziğin sanatın diğer kolları ile ilişkisinin ortaya konulması seçkin örneklerin izlenip ele alınması. Senfonik orkestrada çalgıların dağılımı ve senfoni müziğinin analizi, dünyada ünlü senfonik eserleri ile konçerto, opera, oratoryo ve balenin incelenmesi. Çağdaş Türk müziğinde öne çıkan yapıtlara genel bir bakış.
Dersin Ön Koşulu
Bulunmamaktadır.
Kaynaklar
Yener, F. (1983). ''Müzik Klavuzu'', Bilgi Yayınevi, ISBN: 9789751407924, Ankara.
Notlar
Yener, F. (1983). ''Müzik Klavuzu'', Bilgi Yayınevi, ISBN: 9789751407924, Ankara.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Uluslararası sanat müziğinin dönemlerini ve yapısal özelliklerini tanımlar ve analiz eder. |
ÖÇ02 | Türk müzik sanatı ile Batı müziğini karşılaştırarak benzerlikleri ve farklılıkları değerlendirir. |
ÖÇ03 | Müzik eserlerini analiz eder ve müzikal eleştiri yaparak yorumlar. |
ÖÇ04 | Dünya müzik kültürünü tanır ve müzikte kültürel bağlamı değerlendirir. |
ÖÇ05 | Müzik terminolojisini kullanarak müzikal analizler yapar ve görüşlerini etkili bir şekilde ifade eder. |
ÖÇ06 | Müzik bilgisini ve analiz becerilerini sözlü ve yazılı olarak başkalarına aktarır. |
ÖÇ07 | Senfoni, konçerto, opera, oratoryo ve bale gibi müzik türlerini analiz ederek, tarihsel gelişimlerini ve stilistik özelliklerini karşılaştırır. |
ÖÇ08 | Uluslararası sanat müziğinin sanatın diğer kollarıyla olan ilişkisini analiz eder ve estetik bağlamda değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir. | 3 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır. | |
PÖÇ18 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir. | 3 |
PÖÇ19 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. | |
PÖÇ20 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. | |
PÖÇ21 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Tanışma, ders bilgileri. | Dersin yapısı, işleyişi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Müzik tanımı ve genel tarihçesi. | Müzik tarihine bakış. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Çalgı ve söz müziği. | Çalgı ve söz müziğinin farkları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Gotik ve Rönesans dönemi. | Gotik ve Rönesans döneminin müzikteki gelişmeleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Barok dönemi: Vivaldi, Bach. | Barok dönemi müzik gelişmeleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
6 | Klasik dönem: Mozart, Beethoven. | Klasik dönem müzik gelişmeleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
7 | Romantik dönem: Chopin, Schubert. | Romantik dönem müzik gelişmeleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Çağdaş dönem: Schönbrg, Saygun. | Çağdaş dönem müzik gelişmeleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
10 | Türk Müziğinin Yapısı, Çağdaş Müziğimiz. | Türk müziğinin yapı ve özellikleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
11 | Müzikal dinamikler. | P, PP, Mf, F, FF , kavramları. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
12 | Koro, Opera. | Koro ve Operanın işlevleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
13 | Senfoni ve Konçerto. | Senfoni ve Konçerto nedir, işlevleri. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
14 | Dünyada Genel Müzik Türleri. | Müzik Türlerine Genel Bakış. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
15 | Elektronik müzik. | Elektronik müzik hakkında bilgi. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Beyin Fırtınası |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Değerlendirme | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |