GRS429 Müşteri İlişkileri Yönetimi

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS429
Ad Müşteri İlişkileri Yönetimi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET CİHAN YAVUZ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. MEHMET CİHAN YAVUZ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı öğrencilere müşteri tutma, kazanma, müşteri ilişkilerini ölçme gibi müşteri ile ilgili kavramları öğretmektir.

Dersin İçeriği

Müşteri, müşteri çeşitleri, müşteri ilişkileri yönetimi, ekonomide müşteri, veri madenciliği, müşteriye değer yaratma, müşteri ilişkileri uygulamaları, müşteriyi kazanma ve elde tutma, müşteri ilişkileri yönetiminde etkinlik ve ölçümü.

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Odabaşı, Yavuz (2015), Müşteri İlişkileri Yönetimi (CRM), Aura Yayınevi

Notlar

Öğretim elemanı ders notları, sunuları ve internet kaynakları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Değişen pazarlama anlayışı içinde müşterinin önemini analiz eder ve müşteri odaklı stratejiler geliştirir.
ÖÇ02 Müşteri kazanma, elde tutma ve kaybedilen müşteriyi geri kazanma tekniklerini uygular ve değerlendirir.
ÖÇ03 Müşteri ilişkilerini işletme yönetimi, çalışanlar ve müşteriler açısından analiz eder ve iyileştirme önerileri sunar.
ÖÇ04 Sürdürülebilir rekabet için müşteri memnuniyetini sağlama süreçlerini planlar ve uygular.
ÖÇ05 Müşteri sadakat programlarını ve müşteri şikayetleri yönetimini analiz eder ve uygun bilgi teknolojilerini kullanır.
ÖÇ06 Müşteri verilerini analiz ederek veri madenciliği tekniklerini kullanır ve müşteri içgörüleri oluşturur.
ÖÇ07 Müşteri ilişkileri yönetiminde etkinlik ve ölçüm metriklerini uygular ve raporlar hazırlar.
ÖÇ08 Müşteriye değer yaratma stratejileri geliştirir ve müşteri deneyimini iyileştirmek için inovatif çözümler uygular.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. 3
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. 4
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar. 5
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder.
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser.
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Giriş, Dersin Tanıtımı ve Müşteri Kavramı Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünün okunması ve webten ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Ortaya Çıkışı Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünün okunması ve webten ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Yeni Ekonomide Müşteri Çeşitleri Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünün okunması ve webten ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Müşteri İlişkileri Yönetiminde Veri Madenciliği Ders kitabının ders notlarının ilgili bölümünün okunması ve webten ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 E-Ticarette Müşteri İlişkileri Yönetimi Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünün okunması ve webten ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Müşteri İçin Değer Yaratma, Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamaları, Yenilikleri ve Yararları Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünün okunması ve webten ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Müşterilerle İletişim Reaktif Yaklaşım - Proaktif Yaklaşım Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünün okunması ve webten ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınav Ders kitabının ve ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Müşteri Hizmetleri: Müşteri Hizmetleri Kavramı, Hizmet Kalitesi Ve Müşteri Hizmet Sistemleri Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünün okunması ve webten ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Müşteriyi Kazanma ve Elde Tutma Stratejileri Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünün okunması ve webten ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Müşteri İlişkileri Yönetiminin 5 Bölgesi Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünün okunması ve webten ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Müşteri İlişkileri Yönetiminin Tetikleyici Unsurları, Çapraz Satış Yönetimi Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünün okunması ve webten ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Müşteri İlişkileri Yönetimi Projelerinin Başarılı Olabilmesi İçin Gerekli İş İhtiyaçlarının Belirlenmesi Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünün okunması ve webten ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Müşteri İlişkileri Yönetiminde Denetim ve Ölçümleme Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünün okunması ve webten ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Müşteri İlişkileri Yönetimi Uygulamalarının Başarısızlık Nedenleri Ders kitabının ve ders notlarının ilgili bölümünün okunması ve webten ön araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavı Ders kitabının ve ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavı Ders kitabının ve ders notlarının okunması Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 10:01