GRS421 Animasyon 2

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 7. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod GRS421
Ad Animasyon 2
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 7. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket S Seçmeli
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. MUSTAFA CAN KIZGINDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Öğrencilerin Adobe After Effects programına giriş kullanmaları, yazı animasyonları ile başlarayak hareketli görüntü tasarımına dair temel ilkeleri kavramasını ve içerik, biçim ve hareket ilişkisini kurgulamalarını sağlamak.

Dersin İçeriği

Adobe After Effects programı ile hareketli tipografik grafikleri oluşturmak

Dersin Ön Koşulu

Bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston - Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition: Motion In Art. Focal Press, Burlington - Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York - Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California - Williams R. (2001). Animator´s Survival Kit. Faber and Faber Limited, London

Notlar

Taylor, R. (2004). The Encyclopedia of Animation Techniques. Quarto Publishing, Boston - Simon, M. (2000). Storyboards, Second Edition: Motion In Art. Focal Press, Burlington - Laybourne, K. (1998), The Animation Book. Three Rivers Press, New York - Furniss M. (1998). The Animation Bible. Abrams, California - Williams R. (2001). Animator´s Survival Kit. Faber and Faber Limited, London


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Kısa hikaye (storyboard) hazırlar ve sahne planlarını oluşturur.
ÖÇ02 Adobe After Effects'in temel tasarım araçlarını kullanarak animasyon oluşturur.
ÖÇ03 Yazı animasyon tekniklerini tanımlar ve uygular.
ÖÇ04 Hareketlendirme ve ses senkronizasyonunu uygular.
ÖÇ05 Sanatsal düşünceyi analiz eder ve özgün animasyon fikirleri üretir.
ÖÇ06 Film öykülerini animasyon tekniklerine dönüştürerek teknik analiz yapar.
ÖÇ07 Tipografi ve grafik elemanları kullanarak hareketli grafik kompozisyonları oluşturur ve görsel hiyerarşiyi etkili bir şekilde yönetir.
ÖÇ08 Hareketli grafik tasarımında geçiş ve zamanlama tekniklerini kullanarak akıcı animasyonlar oluşturur.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sanat ve tasarımın temel elemanlarını ve ilkelerini tanımlar ve açıklar.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Grafik tasarım uygulamalarını etkileyebilecek ulusal ve uluslararası sanatsal, kültürel unsurları analiz eder. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Kitle iletişim ortamlarını, iletişim yöntemlerini ve iletişim öğelerini tanımlar ve karşılaştırır. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Araştırma, bilgiye ulaşma ve eleştirel düşünme yöntemlerini tanımlar ve uygular.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Sanat ve tasarımın renk, hiyerarşi, ölçü ve ölçek ilkelerini tasarım sürecinde uygular.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Görsel iletişimdeki teknolojik gelişmeleri takip eder ve tasarım süreçlerinde uygular. 4
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Tasarım sürecinde farklı malzemeleri, boyaları ve teknolojik araç-gereçleri bilinçli şekilde kullanır.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Grafik tasarım bilgisini farklı disiplinlerin bilgileriyle entegre eder ve tasarım sürecine uygular.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel ve grup çalışmalarında etkin rol alır ve sorumluluklarını yerine getirir. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Dilbilgisini doğru kullanarak yazılı ve görsel iletişimde tutarlılık sağlar.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Tasarım sürecinde planlı, titiz ve disiplinli bir çalışma yaklaşımı geliştirir ve uygular.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Okuduğu metinleri anlar, yorumlar ve eleştirel bir yaklaşımla değerlendirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Bilgi ve iletişim teknolojilerini öğrenme ve tasarım süreçlerinde etkili ve bilinçli bir şekilde kullanır. 5
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Hedef kitleye ulaşan, etkili ve işlevsel tasarımlar oluşturur. 5
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Sözlü, yazılı ve görsel iletişim becerilerini etkin bir şekilde kullanır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Meslektaşları, işverenleri ve hizmet sunduğu bireylerle profesyonel ve etkili iletişim kurar.
PÖÇ17 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Alanındaki gelişmeleri takip edebilecek ve mesleki düzeyde iletişim kurabilecek yabancı dil becerilerini kullanır.
PÖÇ18 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Toplumsal, kültürel, bilimsel ve sanatsal değerlere duyarlı tasarım yaklaşımları geliştirir.
PÖÇ19 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin toplumsal yaşam içindeki yerini ve etkilerini analiz eder. 4
PÖÇ20 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Grafik tasarım mesleğinin etik ve hukuksal değerlerini savunur ve çevreye duyarlı tasarım yaklaşımları benimser. 4
PÖÇ21 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Görsel iletişim sorunlarına yönelik yaratıcı, özgün, ekonomik ve estetik çözümler üretir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders hakkında genel bilgi Örnek Uygulama Araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
2 Tasarım fikirleri hakkında genel değerlendirme ve beyin fırtınası Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Storyboard ve Tretmanların oluşturulması Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Eskiz Çalışmaları ve Adobe After Effects Programına Giriş 1 Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
5 Eskiz Çalışmaları ve Adobe After Effects Programına Giriş 2 Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
6 Adobe after effect programının yazı animasyon özelliklerinin tanıtılması 1 Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
7 Adobe after effect programının yazı animasyon özelliklerinin tanıtılması 2 Eskiz Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
8 Ara Değerlendirme Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
9 Eskiz çalışmalarının dijital ortama aktarılması 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
10 Eskiz çalışmalarının dijital ortama aktarılması 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
11 Tasarım çalışmaları 1 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Tasarım çalışmaları 2 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
13 Tasarım çalışmaları 3 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Tasarım çalışmaları 4 Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Tasarım sürecinin tamamlanması ve projenin render edilmesi Tasarım Çalışmaları Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Final Sınavı Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım
17 Final Sınavı Sunum Hazırlıkları Ölçme Yöntemleri:
Proje / Tasarım


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 19.02.2025 01:34