UİY2723 Türkiye-AB İlişkileri

6 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UİY2723
Ad Türkiye-AB İlişkileri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl . Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HARUN ARIKAN


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin temel amacı Türkiye-AB ilişkilerindeki gelişmeleri ve Türkiyenin üyelik sürecini incelemektir. Bu çerçevede, dönem boyunca bu derste, Türkiyenin ve ABnin, Türkiye-AB ilişkileri konusundaki sorunlara yaklaşımları ele alınarak öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerinin tüm yönleri öğretilmektedir.

Dersin İçeriği

Bu ders, lisans öğrencilerine, Türkiye AB İlişkilerindeki gelişmeler ve Türkiyenin üyelik süreci perspektifi konusunda eleştirel bir analiz çerçevesi sunar. 1963 yılında

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Türkiye AB ilişkileri, Belgin Akçay

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Türkiye-AB ilişkilerinin dinamik yapısını analiz eder.
ÖÇ02 Öğrencilere Türkiye-AB ilişkileri konusunda eleştirel ve analitik çözümleme yeteneği kazandırır.
ÖÇ03 Öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerinde, karar alma mekanizması ve üye ülkelerin yaklaşımlarını analiz etme becerisi kazandırır.
ÖÇ04 Öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerindeki gelişmeleri teorik açılardan yorumlama yeteneği kazanır
ÖÇ05 Öğrencilere Türkiye-AB ilişkilerindeki gelişmeleri kavramsal açılardan yorumlama yeteneği kazanır


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatürü içerisindeki temel olguları açıklayabilecek kavramsal yetkinliğe sahip olur. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda genel düzeyde bilgi sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. 4
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Toplanan verileri sosyal olguları anlamak için kullanır. 5
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatürü içerisindeki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi analiz eder.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir. 5
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Araştırdığı bir alanda temel akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatüründe kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tarihsel Perspektiften Türkiye-AB İlişkileri Kaynak okuma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Türkiye- AB İlişkilerinin Yasal Çerçevesi Kaynak okuma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Türkiye- AB İlişkilerinin Ekonomik Boyutları Kaynak okuma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Türkiye- AB İlişkilerinin Siyasal Yönleri Kaynak okuma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Türkiye- AB İlişkilerinin Güvenlik Boyutu Kaynak okuma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Türkiye- AB İlişkilerinde Kimlik Sorunu Kaynak okuma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Türkiye- AB İlişkilerinde Kıbrıs Sorunu Kaynak okuma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Arasınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Türkiyenin AB Üyeliğine Almanyanın Yaklaşımı Kaynak okuma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Türkiyenin AB Üyeliğine fransanın Yaklaşımı Kaynak okuma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Türkiyenin AB Üyeliğine İtalyanın Yaklaşımı Kaynak okuma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 Türkiyenin AB Üyeliğine Avrupa Parlamentosunun Yaklaşımı Kaynak okuma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
13 Türkiyenin AB Üyeliğine Avrupa Komisyonunun Yaklaşımı Kaynak okuma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Üyelik Müzakereleri Kaynak okuma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Genel değerlendirme Kaynak okuma, sunum hazırlama Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
16 Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Final Sınavı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 15 15
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 30 30
Toplam İş Yükü (Saat) 157
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,28
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 11:01