Genel Bilgi
Kod | UİY2709 |
Ad | Karşılaştırmalı Siyaset |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Özhan DEMİRKOL |
Dersin Öğretim Elemanı |
Özhan DEMİRKOL
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Dersi alan öğrencilerin iç siyasete dair bir olguyu veya vak'a yı incelerken farklı bağlamlarda benzer durumların nasıl oluştuğunu idrak etmesi ve buna bağlı olarak değerlendirmelerini sunması beklenir.
Dersin İçeriği
Farklı siyasal sistemlerin yapısı ve bu sistemleri mukayeseli olarak analiz etmek için gerekli teknikler üzerinde durulur.
Dersin Ön Koşulu
Yoktur
Kaynaklar
Yilmaz, Feyzullah. "Karşılaştırmalı Siyaset Teorisi." (2022).
Notlar
Yilmaz, Feyzullah. "Karşılaştırmalı Siyaset Teorisi." (2022).
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bu dersi alan öğrenciler farklı ülkelerin iç siyasi dinamiklerine hakim olur |
ÖÇ02 | Bu dersi alan öğrenciler mukayeseli yöntemle iç siyaset analizi yapma yetisine sahip olur. |
ÖÇ03 | Bu dersi alan öğrenciler dünya siyasetindeki gelişmeleri yakından takip etme fırsatını elde eder. |
ÖÇ04 | Oy verme davranışını anlar. |
ÖÇ05 | Siyasal Kültürü değerlendirir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatürü içerisindeki temel olguları açıklayabilecek kavramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda genel düzeyde bilgi sahip olur. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplanan verileri sosyal olguları anlamak için kullanır. | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatürü içerisindeki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi analiz eder. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir. | 5 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırdığı bir alanda temel akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. | 3 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatüründe kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karşılaştırmalı Siyasetin Gelişimi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Karşılaştırmalı Siyasetin İleri Gelişimi | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Demokrasi ve Demokratikleşme | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Seçim Sistemleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Oy verme davranışı | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
6 | Siyasi Partiler | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Parti Sistemleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Aday Gösterme Süreçleri | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
10 | Siyasal Kültür | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Modernleşme | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Otoriter sistemler | Kaynak Okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Ülke Analizleri: İngiltere | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
14 | Ülke Analizleri: Almanya | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Ülke Analizleri: İran | Sunum Hazırlama | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Kaynak Okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları2 | Kaynak okuma | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |