Genel Bilgi
Kod | UİY2732 |
Ad | Küresel İktisat |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 9 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. KENAN LOPCU |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, Küresel İktisat konularındaki temel kavramları tanıtmak ve bu konudaki kuramları incelemektir.
Dersin İçeriği
Bu derste, genel olarak küresel sermaye, eşitsizlik ve yoksulluk tartışılmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Lisans düzeyinde iktisada giriş derslerinden başarılı olmak.
Kaynaklar
Daron Acemoğlu ve James A. Robinson, -Ulusların Düşüşü (Çeviren: Faruk Rasim Velioğlu), Doğan Kitap, 2014. (Why Nations Fail, 2012). - Joseph E. Stiglitz, Eşitsizliğin Bedeli, (Çeviren: Ozan İşler), İletişim Yayınları, 2018. (Price of Inequality, 2012).
Notlar
N. Emrah Aydınonat, “İktisat Öğrencileri için Ödev Yazma Kılavuzu.” - Burhan Şenatalar, “Bilinmeyen Akademik Etik,” Görüş, Ocak-Şubat 2001, Sayı 46, 46-52.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Öğrenci, Küresel İktisat alanındaki temel kavramları kullanır. |
ÖÇ02 | İktisat çerçevesinde küresel olayları inceler. |
ÖÇ03 | Dünya ekonomisindeki günlük olayları yorumlar. |
ÖÇ04 | Küresel sermaye alanındaki konuları tartışır. |
ÖÇ05 | Piyasalar, eşitsizlik ve çıktı arasındaki ilişkiyi kullanarak küresel refah ve yoksulluk üzerine çıkarımlar yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatürü içerisindeki temel olguları açıklayabilecek kavramsal yetkinliğe sahip olur. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal bilimler alanında kullanılan temel kavramsal yaklaşımlar konusunda genel düzeyde bilgi sahip olur. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası ve ulusal boyutta farklı içerikli sosyal alanları takip etme, yorumlama ve sorun çözme odaklı teknikleri uygulama becerisi elde eder. | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Toplanan verileri sosyal olguları anlamak için kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatürü içerisindeki olgular, olaylar ve kavramlar arasındaki etkileşimi analiz eder. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireysel olarak ve/veya ekip içinde sorumluluk alma, liderlik yapma ve etkin biçimde çalışmayı öğrenir. | 4 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliğinin bilincinde olarak alanıyla ilgili güncel gelişmeleri izler ve kendini geliştirir. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Araştırdığı bir alanda temel akademik kurallar çerçevesinde farklı kaynaklardan yararlanma, elde ettiği bilgileri sentezleme ve etkin biçimde sunma yetisi kazanır. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Geleneksel yaklaşım, uygulama ve yöntemleri sorgular. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerleri tanır ve uygular. | 5 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Eleştirel düşünme becerisini geliştirir. | 3 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uluslararası İlişkiler disiplini ve küreselleşme literatüründe kullanılan metodolojilerin içerisinde uluslararası ve ulusal sorunları saptama, bu sorunlar karşısında uygun çözümleme tekniklerini seçme yetisine sahip olur. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş ve Ders Konuları | İlgili Okuma Seti ve Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Gelir ve Sermayeye giriş | İlgili Okuma Seti ve Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Gelir ve Sermaye | İlgili Okuma Seti ve Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
4 | Sermaye/Gelir Oranı Dinamiklerine giriş | İlgili Okuma Seti ve Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Sermaye/Gelir Oranı Dinamikleri | İlgili Okuma Seti ve Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
6 | Eşitsizliğin Yapısı, giriş | İlgili Okuma Seti ve Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Eşitsizliğin Yapısı | İlgili Okuma Seti ve Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Genel Tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
9 | Piyasalar ve Eşitsizlik, giriş | İlgili Okuma Seti ve Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Piyasalar ve Eşitsizlik | İlgili Okuma Seti ve Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
11 | İstikrarsızlık ve Çıktı, giriş | İlgili Okuma Seti ve Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İstikrarsızlık ve Çıktı | İlgili Okuma Seti ve Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
13 | Refah ve Yoksulluk, giriş | İlgili Okuma Seti ve Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Refah ve Yoksulluk | İlgili Okuma Seti ve Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
15 | Tekrar | İlgili Okuma Seti ve Tartışma. | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Tartışma | Genel Tekrar | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 6 | 84 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 13 | 4 | 52 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 223 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 8,92 | ||
AKTS | 9 AKTS |