Genel Bilgi
Kod | MK0033 |
Ad | Foundations of Solid Mechanics |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | İngilizce |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. NAKİ TÜTÜNCÜ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Katı cisimler mekaniğinin temel kavramlarının tanıtımı. Lineer elastik davranışlı malzemelerin modellenmesi. Basit elemanların mekanik analizi.
Dersin İçeriği
İndis notasyonu. Elastik özellikler: İzotrop ve Anizotrop malzemeler. Deformasyon kinematiği. Gerinim tensörleri. Gerilme ve gerilme tensörü. Gerilme-Gerinim ilişkisi. Varyasyon analizi. Enerji prensipleri. Kiriş ve plak problemleri. Titreşim ve burkulma analizleri.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Ders Notları
Notlar
Foundations of Solid Mechanics
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Katı cisimler mekaniğinin temel kavramları tanıtılacak. |
ÖÇ02 | Gerilme-gerinim ilişkilerini kullanarak lineer elastik malzemelerin modellemesi yapılabilecek. |
ÖÇ03 | Öğrenciler kiriş ve plak gibi bazı temel elemanların statik ve dinamik analizini yapabilecek |
ÖÇ04 | Nonlineer problemler konusunda bilgi sahibi olur |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel bilimleri, matematik ve mühendislik bilimlerini üst düzeyde anlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ02 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Alanında en son gelişmeler dâhil olmak üzere genişlemesine ve derinlemesine bilgi sahibidir. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir alanda en yeni bilgilere ulaşır ve bunları kavrayarak araştırma yapabilmek için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahiptir. | 3 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Bilime veya teknolojiye yenilik getiren, yeni bir bilimsel yöntem veya teknolojik ürün/süreç geliştiren ya da bilinen bir yöntemi yeni bir alana uygulayan kapsamlı bir çalışma yapar. | 2 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Özgün bir araştırma sürecini bağımsız olarak algılar, tasarlar, uygulama ve sonuçlandırır; bu süreci yönetir. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | 4 |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Bilimsel, teknolojik, sosyal ve kültürel gelişmeleri değerlendirme ve bilimsel tarafsızlık ve etik sorumluluk bilinciyle topluma aktarır. | 2 |
PÖÇ08 | Belirsiz | Uzmanlık alanındaki fikirlerin ve gelişmelerin eleştirel analizini, sentezini ve değerlendirmesini yapar. | 4 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Uzmanlık alanında çalışanlarla ve daha geniş bilimsel ve sosyal topluluklarla yazılı ve sözlü etkin iletişim kurar, bir yabancı dili en az Avrupa Dil Portföyü C1 Genel Düzeyinde kullanarak ileri düzeyde yazılı, sözlü ve görsel iletişim kurar ve tartışır. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanında literatür araştırması yapar |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Gösterge gösterimi | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Tensör kavramı | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Gerilme ve gerinim ilişkileri | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Hareket denklemleri | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Doğrusal elastik ilişkiler | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Lineer elastik katılar için malzeme simetrisi | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Varyasyonlar hesabına giriş | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Enerji prensipleri | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Karma ilkeler: Reissner ilkesi | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Enerji prensiplerinin uygulamaları | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kirişlerin Bükülmesi | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Saint-Venant'ın burulma sorunu | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Mühendislik Uygulamaları | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Mühendislik Uygulamaları 2 | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Sanal iş prensipleri, minimum potansiyel enerji ve tamamlayıcı enerji | Ders notlarını okumak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |