MDS402 Yöneylem Araştırma Teknikleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MDS402
Ad Yöneylem Araştırma Teknikleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. Ali Can ÖZDEMİR
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. Ali Can ÖZDEMİR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

BİR PROBLEMİ ANALİZ ETME VE İSTENİLEN GEREKSİNİMLERİ KARŞILAMAK ÜZERE GERÇEKÇİ KISITLAR ALTINDA MODEL KURMA BECERİSİ KAZANMAK

Dersin İçeriği

YÖNEYLEM ARAŞTIRMA TEKNİKLERİNİ LİSTELEMEK BİR SİSTEMİ YADA SÜRECİ ANALİZ ETMEK KISITLARI BELİRLEMEK OPTİMUM ÇÖZÜMÜ VEREN MODELİ KURMAK ŞEBEKE MODELLERİNİ LİSTELEMEK

Dersin Ön Koşulu

YOK

Kaynaklar

Tuncay Can, Yöneylem Araştırması, 2015 (Beta Yayınları)

Notlar

Hamdy A. Taha, Yöneylem Araştırması: Giriş, 2014 (Literatür Yayınları)


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Yöneylem araştırma tekniklerinin tarihsel gelişimi hakkında bilgilere sahip olur.
ÖÇ02 Yöneylem araştırma tekniklerini kullanır.
ÖÇ03 Bir sistemi yada süreci analiz etme becerisine sahip olur.
ÖÇ04 Bir problemin amaç fonksiyonunun belirlenmesi becerisine sahip olur.
ÖÇ05 Bir problemin kısıtlarının belirlenmesi becerisine sahip olur.
ÖÇ06 Duraylılık analizi yapabilme becerisine sahip olur.
ÖÇ07 Matematiksel model kurabilme becerisine sahip olur.
ÖÇ08 Bilgisayar yazılımı ile çözümleme yapabilme becerisine sahip olur.
ÖÇ09 En kısa yol problemlerini çözebilme becerisine sahip olur.
ÖÇ10 Kritik yol yöntemini kullanır.
ÖÇ11 Optimizasyon sonuçları yorumlama becerisine sahip olur.
ÖÇ12 Minimum kapsayan ağaç modelini kullanır.
ÖÇ13 Tahmin yöntemleri hakkında bilgilere sahip olur.
ÖÇ14 Regresyon analizini kullanır.
ÖÇ15 Ulaştırma problemlerini çözebilme becerisine sahip olur.
ÖÇ16 Doğrusal programlamada grafik çözümünü kullanır.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Madencilik alanında çağdaş bilgiler ve bilimsel yaklaşımların ışığında teorik ve uygulamalı konularda yeterli bilgilere sahiptir. 3
PÖÇ02 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Madencilik alanında almış olduğu bilgileri, karşılaşmış olduğu problemlerin çözümünü üretmek amacıyla yapılan multidisipliner çalışmalarda uygular. 5
PÖÇ03 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Güncel bilgilerin yardımıyla problemlerin analizini gerçekleştirerek çözüme yönelik çıkarımlarda bulunur. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Fiziksel, kimyasal, mekanik ve minerolojik analizlerin TSE standartlarına uygun şekilde saha çalışmalarında veya laboratuvar koşullarında uygular. 4
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yapılan mühendislik planlamalarının analizlerini gerçekleştirecek beceriye sahiptir. 5
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden işletmelerindeki makine parkına hakimdir ve bunları madencilik faaliyetlerinin icrası için kullanabilir. 3
PÖÇ07 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Karşılaştığı problemlerin çözümüne yönelik bireysel veya diğer disiplinlerle ekip çalışmasıyla çözebilme kabiliyetine sahiptir. 4
PÖÇ08 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilginin durağan kaynaklı olmadığını bildiği için madencilik alanındaki gelişmeleri sürekli olarak takip eder. 4
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilik proseslerinde gerekli bilgiyi edinebilmek için basılı yayınları veya veri tabanlarını kullanabilir. 3
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Konusunda kendisini sürekli geliştirmek ve bilgi düzeyini arttırmak için tüm çalışmaları planlı bir şekilde gerçekleştirir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Bilgisayar ve diğer elektronik kaynakları madencilik alanında kullanır. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İletişim sağlamak ve bilgiye ulaşabilmek amacıyla en az bir yabancı dili B1 Genel Düzeyde kullanır. 3
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanında yapmış olduğu çalışmalarda üç boyutlu düşünerek teknik çizimler gerçekleştirir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilik çalışmalarını gerçekleştirirken ahlaki ve etik değerlere bağlı kalma bilincine sahiptir.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilikte İş Sağlığı ve Güvenliği bilinci ve bunların hukuksal zorunlulukları konusunda altyapısı olduğu için çevre ve çalışanların sağlığını önde tutması gerektiğinin farkındadır.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Madencilik alanındaki problemlerdeki çözümlerin toplumları ve toplulukları etkilediğini bildiği için geliştirilen yenilikçi uygulamalar ve modellemeler konusunda bilgi sahibi olur. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 GİRİŞ: YÖNEYLEM ARAŞTIRMA TEKNİKLERİ, SİMÜLASYON, MODEL KURMA Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 DOĞRUSAL PROGRAMLAMA: MODEL KURMA VE GRAFİKLE ÇÖZÜM TEKNİĞİ Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 DOĞRUSAL PROGRAMLAMA: DUYARLILIK ANALİZİ Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 DOĞRUSAL PROGRAMLAMA: MODELİN BİLGİSAYAR YAZILIMI İLE ÇÖZÜLMESİ Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 SİMPLEKS YÖNTEM: DUAL PROBLEMİN TANIMI Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 SİMPLEKS YÖNTEM: DUALİTENİN EKONOMİK YORUMU Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 SİMPLEKS YÖNTEM: OPTİMUMLUK SONRASI ANALİZ Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 ŞEBEKE MODELLERİ: MİNİMUM KAPSAYAN AĞAÇ Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 ŞEBEKE MODELLERİ: EN KISA YOL PROBLEMİ Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 ŞEBEKE MODELLERİ: MAKSİMUM AKIŞ MODELİ Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 ŞEBEKE MODELLERİ: KRİTİK YOL YÖNTEMİ Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 ŞEBEKE MODELLERİ: PERT Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 SİMÜLASYONLA MODEL KURMA Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 SİMÜLASYONLA MODEL ÇÖZME Literatür tarama Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders notları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 80
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,20
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 11:09