CBS103 Matematik I

4 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CBS103
Ad Matematik I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. MEHMET EREN ÖZTEKİN
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör.Dr. Mustafa UĞURLU (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Temel Matematiksel İşlemlerin Öğrenilmesi

Dersin İçeriği

Doğrusal denklemler, ikinci dereceden denklemler ve uygulamaları. Doğrusal eşitsizlikler

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Kartal M., kartal Z., Karagoz Y.,2009.,Temel Matematik., Nobel Yayın No:567

Notlar

Temel Matematik


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Sayılarla alakalı işlemi yapar
ÖÇ02 Sayılarla alakalı işlem yapar ve öğrenir
ÖÇ03 Birinci Dereceden Denklemlerle ilgili problem çözer
ÖÇ04 İkinci Dereceden Denklemlerle ilgili problem çözer
ÖÇ05 Oran ve Orantı konularında problem çözer
ÖÇ06 Matematiğin farklı alanlarda kullanım şekillerini öğrenir
ÖÇ07 Üslü ve Köklü Sayılarla öğrenir
ÖÇ08 Çarpanlara ayırma ile alakalı soru çözer


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak. 4
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Sayılar literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ondalık Sayılar literatur okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
3 Birinci Dereceden Denklemler literatur okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Birinci Dereceden Denklemler ve çözüm yöntemleri literatur okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Oran ve Orantı literatur okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Orantı2 literatur okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 iki bilinmeyenli denklemler literatur okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav vize Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Üslü Sayılar literatur okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Köklü Sayılar literatur okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 üslü ve köklü sayılar literatur okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
12 Çarpanlara Ayırma literatur okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 Çarpanlara Ayırma soru çözüm literatur okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
14 Doğrusal eşitsizlikler literatur okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap
15 Genel Değerlendirme Genel değerlendirme Öğretim Yöntemleri:
Soru-Cevap, Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları final Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları final Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 11:27