CBS111 İşlem Tabloları-I

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CBS111
Ad İşlem Tabloları-I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL
Dersin Öğretim Elemanı Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Excel programını daha etkin kullanmak

Dersin İçeriği

1. Excel programının genel özellikleri. 2. Menü içindeki temel komutlar. 3. Excel programı ile çalışmaya başlamak. 4. Araç çubukları. 5. Çalışma kitaplarının kullanımı. 6. Tablolara bilgi girişi yapmak. 7. Formül hazırlamak ve kullanmak. 8. Grafik hazırlamak. 9. Veri tabanı hazırlamak ve kullanmak

Dersin Ön Koşulu

Temel bilgisayar kullanımına hakim olmak

Kaynaklar

Excel yazılını açıklayan yayın ve dokümanlar

Notlar

Excel yazılımını açıklamalı örneklerle anlatan güncel yayınlar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Excel programının içeriğini öğrenirler.
ÖÇ02 Programın yaygın olarak kulanım alanları hakkında bilgi sahibi olurlar.
ÖÇ03 Excel programının farklı alanlarda nasıl kullanıldığını öğrenirler.
ÖÇ04 Programın temel matematiksel uygulamalırı öğrenirler.
ÖÇ05 Program içindeki hazır formüllerin kullanımını öğrenirler.
ÖÇ06 Excel tablosu içinde farklı formüllerin oluşturulmasını öğrenirler.
ÖÇ07 Excelde tablo oluşturma ve düzenlemeyi öğrenirler.
ÖÇ08 Farklı tablo içerikleri hazırlamayı öğrenirler.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. 3


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 İşlem tablolaları nedir. Excel programına giriş. Genel bilgisayar komutlarını gözden geçirmek Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Ekran görünümü, araç çubukları İlk haftanın tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Çalışma kitapları Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
4 Tablolara bilgi girişi Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
5 Tablolar üzerinde işlem yapmak Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
6 Biçimleme yapmak, sayfa yapısı Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
7 Tabloları yazdırmak ve baskı önizleme Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav İlk yedi haftanın konularına çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Formül hazırlamak ve kullanmak Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
10 Grafik hazırlamak Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
11 Grafik çeşitleri 1 Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
12 Grafik çeşitleri 2 Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösterip Yaptırma
13 Veri tabanı hazırlamak Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Veri tabanı uygulamaları Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
15 Genel uygulamalar Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
16 Yarıyıl Sonu Sınavları On beş haftanın konularına çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları On beş haftanın konularına çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 1 2 2
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 87
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,48
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 11:27