CBS108 Bilgisayar Destekli Haritalama-I

4 AKTS - 3-1 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 3.5 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CBS108
Ad Bilgisayar Destekli Haritalama-I
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 3.5 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

QGIS programını daha etkin kullanmak

Dersin İçeriği

1. QGIS programının genel özellikleri. 2. Menü içindeki temel komutlar. 3. ArcView programı ile çalışmaya başlamak. 4. Araç çubukları. 5. Çizim özelliklerinin kullanımı. 6. Özellik tablolarına bilgi girişi yapmak. 7. Haritaların görselleştirilmesi. 8. Haritaların kağıda aktarımı. 9. Çeşitli haritaların karşılaştırılması

Dersin Ön Koşulu

Bilgisayar ortamında genel çizim programlarını tanımak

Kaynaklar

Bilgisayarda çizim programları ile ilgili doküman ve yayınlar

Notlar

İnternet üzerinde QGIS yazılımını anlatan yayınlar


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 QGIS programının içeriğini öğrenir.
ÖÇ02 Programın yaygın olarak kulanım alanları hakkında bilgi sahibi olurlar.
ÖÇ03 QGIS programının farklı alanlarda nasıl kullanıldığını öğrenir.
ÖÇ04 Programın temel uygulamaları öğrenir.
ÖÇ05 Programı kullanarak harita çizimi yapar.
ÖÇ06 Belirli bir amaca yönelik harita çizimi yapar.
ÖÇ07 Koordinat sistemlerini kullanır.
ÖÇ08 Öğrenciler sayısal ortamda haritaları ölçeklendirir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. 3
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır. 5
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Haritanın tarihçesi Genel haritaların incelenmesi Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Harita bilgisi İlk haftanın tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Harita çeşitleri Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Harita çeşitlerinin hazırlanma teknikleri. Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Harita indeksi, harita isimleri Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
6 Topoğrafik haritalar Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Bireysel Çalışma
7 Koordinat sistemleri Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Grup Çalışması
8 Ara Sınav İlk yedi haftanın konularına çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Harita ölçekleri Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
10 Vektör ve raster veriler Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Sayısallaştırma Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Coğrafi Konumlama Sistemleri Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Gösteri
13 Arazide kroki oluşturma Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Harita üzerinde yer bulma Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
15 Arazide yer bulma Önceki haftaların tekrar edilmesi. Öğretim Yöntemleri:
Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları On beş haftanın konularına çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları On beş haftanın konularına çalışmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 8 8
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 108
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,32
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 11:28