CSS228 Coğrafi Bilgi Sistemlerinde Analiz ve Yorumlama

4 AKTS - 1-2 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CSS228
Ad Coğrafi Bilgi Sistemlerinde Analiz ve Yorumlama
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 1-2 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 4 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Konumsal temelli CBS problemlere doğru analiz çözümleri sunabilmeyi sağlayacak ve de CBS analiz çıktılarını yorumlayabilecek birikimin oluşturulması amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Konumsal veri toplama yaklaşımları, veri ve veri tabanı entegrasyonu, veriye göre analiz tayini, analiz çıktılarını yorumlama yaklaşımları, yorumlamaya uygun sunum teknikleri

Dersin Ön Koşulu

CBS konusunda temel kavramlar biliyor olmak

Kaynaklar

Derste anlatılan slaytlar ve konu ile ilgili doküman ve yayınlar.

Notlar

CBS yazılımlarını açıklayan yayın, makale, dergi, araştırma.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 CBS kapsamında tanım, kavram ve tarihçenin kavranması
ÖÇ02 CBS kapsamında veri, bilgi ve sistem olgularının algılanması
ÖÇ03 CBS'de veri türleri ve özelliklerinin kavranması
ÖÇ04 CBS'de veri toplama tekniklerinin öğrenilmesi
ÖÇ05 Uzaktan algılamanın CBS'ye entegrasyonunun kavranması
ÖÇ06 GPS ile CBS'ye veri entegrasyonunun kavranması
ÖÇ07 Sayısallaştırma ile CBS'ye veri entegrasyonunun kavranması
ÖÇ08 Veri yorumlamada kullanılan parametrelerin öğrenilmesi
ÖÇ09 Görsel yorumlama ve analiz uygulamalarının kavranması
ÖÇ10 Bilgisayar ekranından yorumlama becerisi edinme
ÖÇ11 Sayısal yorumlamanın kavranması
ÖÇ12 Sayısal yorumlama becerisi edinme
ÖÇ13 Sayısal sınıflandırmanın algılanması
ÖÇ14 Sayısal sınıflama uygulamaları yapabilme becerisi edinme


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir. 2
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak.
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma. 3
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur. 3
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak. 4


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Tanımlar, Kavramlar ve Tarihçe Literatür okuma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Veri, Bilgi, Sistem ve Coğrafi Bilgi Sistemi (CBS) Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 CBS'de Veri Türleri ve Özellikleri Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 CBS'de Veri Toplama Teknikleri ve Sisteme Entegrasyon Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Uzaktan Algılama ile Sisteme Entegrasyon Uygulaması Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 GPS Tekniği ile Sisteme Entegrasyonu Uyulaması Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Sayısallaştırılması Yöntemleri ile Sisteme Entegrasyonu Uygulaması Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Literatür okuma ve ders tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Yorumlamada kullanılan parametreler Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Görsel yorumlama ve analiz uygulaması Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 Bilgisayar ekranından yorumlama uygulaması Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
12 Sayısal yorumlama Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
13 Sayısal yorumlama uygulaması Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
14 Sayısal sınıflandırma Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Tartışma
15 Sayısal sınıflandırma uygulaması Literatür okuma ve ders tekrarı Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
16 Sınava hazırlık uygulamaları Literatür okuma ve ders tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Literatür okuma ve ders tekrarı Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 3 42
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 7 7
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 18 18
Toplam İş Yükü (Saat) 109
Toplam İş Yükü / 25 (s) 4,36
AKTS 4 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 11:30