CSS210 Meslek Etiği

3 AKTS - 3-0 Süre (T+U)- 4. Yarıyıl- 3 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CSS210
Ad Meslek Etiği
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 4. Yarıyıl
Süre (T+U) 3-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 3 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Doç. Dr. MAHMUT DİNGİL
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Bu derste; İş yerinde ,iş etiğine uygun ortam sağlama bilgi ve becerilerine sahip olabilme amaçlanmıştır.

Dersin İçeriği

1-Etik kavramı 2- Etik kuralları 3- Toplumsal ve kişisel etik 4-Mesleki etik kavramı 5- Mesleki etik ilkeleri

Dersin Ön Koşulu

Herhangi bir önkoşul içermemektedir.

Kaynaklar

Ders slaytları, konu ile ilgili doküman ve yayınlar.

Notlar

Mesleki eğitim konulu süreli ve basılı yayınlar, iş dünyasının yayımladığı dergiler, seminerler.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Etik tanımı ve ahlaki gelişim süreci ni öğrenir
ÖÇ02 Etik kurallarını öğrenir
ÖÇ03 Etik sistemlerini öğrenir
ÖÇ04 Etik sistemleri , kişisel ve sosyal yaşam etiğini öğrenir
ÖÇ05 Etik toplum ilişkisini öğrenir
ÖÇ06 Etik değerlere Uygun davranışların sonuçlarıni öğrenir
ÖÇ07 Etik sorgulamayı öğrenir
ÖÇ08 Toplumsal yozlaşmayı öğrenir
ÖÇ09 Mesleki etik kavramını öğrenir
ÖÇ10 Mesleki Etik ilkelerini öğrenir
ÖÇ11 İş hayatında etik ve etik dışı konularını öğrenir
ÖÇ12 İş hayatında etik ilkelerini öğrenir
ÖÇ13 Yönetimde etik davranışlarını öğrenir
ÖÇ14 Uygulamada etik dışı davranışlarını öğrenir


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen bilimleri ve kendi alanları ile ilgili konularda yeterli alt yapıya sahip olmak.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri kullanarak, verileri yorumlayabilme ve değerlendirebilme, sorunları tanımlayabilme, çözüm önerileri geliştirebilme becerisine sahip olmak. 2
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili kavramları bilir, Coğrafi Bilgi Sistemlerinin kullanıldığı programları bilir.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilincini, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisini kazandırmak. 1
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Alanıyla ilgili mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Coğrafi Bigi Sistemleri alanında bağımsız olarak öğrenmeyi ve öğrendiklerini uygulayabildiğini gösterme ve bağımsız davranma risk alma becerisine sahip olma.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Alanı ile ilgili gerekli olan modern teknikleri, araçları ve bilişim teknolojilerini belirleme ve etkin kullanabilmek.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımı ve proje üretimi hakkında bilgi sahibidir ve bu bilgileri uygulayabilir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgisayar destekli çizim ve alanı ile ilgili simülasyon programları kullanarak tasarım yapma ve mesleki plan ve projelerin çizimlerini gerçekleştirme becerisi kazanır.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Etkili iletişim kurma tekniklerine hâkim ve alanındaki yenilikleri takip edebilecek düzeyde bir yabancı dil bilgisine sahip olmak.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Coğrafi Bilgi Sistemleri ile ilgili sorunlarda çözüm üretebilme, takımlarda sorumluluk alabilme veya bireysel çalışma yapabilme becerisi ile donatılmış olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İş güvenliği, işçi sağlığı ve çevre koruma bilgisi ve bilincine sahip olmak.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Alanının gerektirdiği temel düzeyde bilgisayar yazılım ve donanımlarını kullanabilme becerisine sahip olmak.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Etik tanımı ve ahlaki gelişim süreci Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Etik kuralları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 Etik sistemleri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Etik sistemleri , kişisel ve sosyal yaşam etiği Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
5 Etik toplum ilişkisi Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
6 Etik değerlere Uygun davranışların sonuçları Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
7 Etik sorgulama Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Toplumsal yozlaşma Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Mesleki etik kavramı Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
11 Mesleki Etik ilkeleri Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
12 İş hayatında etik ve etik dışı konular Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
13 İş hayatında etik ilkeler Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
14 Yönetimde etik dışı davranışlar Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
15 Uygulamada etik dışı davranışlar Literatür taraması Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 86
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,44
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 11:30