DİM801 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DİM801
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HACİ MURAT ARSLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. RECEP YURTAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEVLÜT SAMİ AKÖZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HACİ MURAT ARSLAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BEYTULLAH TEMEL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. İSMAİL HAKKI ÇAĞATAY (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE ÇELİK (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ABDULAZİM YILDIZ (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BAKİ BAĞRIAÇIK (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Ahmet DEMİR (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN SEÇKİN (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Uzman olmanın gerektirdiği bilgi birikimini sağlamak, araştırma teknikleri ve sonuçlarının bilimsel tekniklere uygun olarak sunma becerilerini kazandırmaktır.

Dersin İçeriği

Öğrencinin tezine hazırlık yapılması

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Zemin Mekaniği (Craig)

Notlar

Principles of Geotechnical Engineering


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez yazma ile alakalı kural ve ilkeleri uygulayabilir.
ÖÇ02 Tez yazımı ile alakalı etik kurallara uyar.
ÖÇ03 Tezin planlama ve yapısı ile alakalı ayrıntıları belirler
ÖÇ04 Tez ile alakalı makale ve diğer kaynakları sınıflandırma ve kullanmayı becerir.
ÖÇ05 Mevcut bilimsel araştırma bakış açısına karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 5
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. 5
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 4
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme becerilerine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır.
PÖÇ12 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin seçimi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası, Tartışma
2 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin incelenmesi Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
3 Çalışma Alanı ile ilgili kitap ve makalelerin tartışılması Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Alıştırma ve Uygulama
4 Sözlü Sunum ve anlatım Kaynakların taranması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Değerlendirme Kaynakların taranması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Rapor Hazırlama ve Sunma Kaynakların taranması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Deneysel uygulama Kaynakların taranması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Sınavlar Ölçme Yöntemleri:
Ödev
9 Sayısal analizler Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Beyin Fırtınası
10 Literatür takibi Kaynakların taranması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Makale inceleme Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Makalelerin tartışılması Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Sözlü sunum ve tartışma-2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Tartışma ve sentezleme Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Tartışma ve sentezleme-2 Kaynak Okuma Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.10.2024 07:53