YLİMT701 Tez Çalışması

24 AKTS - 0-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLİMT701
Ad Tez Çalışması
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 0-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 24 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Tez Çalışması
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. HACİ MURAT ARSLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. RECEP YURTAL (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. MEVLÜT SAMİ AKÖZ (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HACİ MURAT ARSLAN (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. BEYTULLAH TEMEL (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. İSMAİL HAKKI ÇAĞATAY (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi GÖZDE ÇELİK (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi SERKAN AYDINLI (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ABDULAZİM YILDIZ (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Ahmet DEMİR (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. BAKİ BAĞRIAÇIK (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NESLİHAN SEÇKİN (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir.

Dersin İçeriği

Alanı ile ilgili verilerin toplanmak, yorumlanmak, uygulamak

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çalışma alanı ile ilgili Kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar

Notlar

Ders Notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Tez yazımı ile alakalı etik kurallara uyar.
ÖÇ02 Tez yazma ile alakalı kural ve ilkeleri uygulayabilir.
ÖÇ03 Tezin planlama ve yapısı ile alakalı ayrıntıları belirler
ÖÇ04 Tez ile alakalı makale ve diğer kaynakları sınıflandırma ve kullanmayı becerir.
ÖÇ05 Mevcut bilimsel araştırma bakış açısına karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirebilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. 5
PÖÇ03 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. 4
PÖÇ04 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. 3
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Öğrenme becerilerine sahip olur. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir.
PÖÇ09 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır.
PÖÇ10 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. 5
PÖÇ12 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Ders içeriği hakkında bilgilendirme Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
2 Tez konusu ile ilgili ön çalışmalar Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Tez konusu ile ilgili ön çalışmalar-2 Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Tez konusu ile ilgili ön çalışmalar-3 Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Tez konusu belirleme Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Tez konusu belirleme-2 Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Tezin amacının belirlenmesi Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Ara Rapor Rapor hazırlama Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım
9 Bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Beyin Fırtınası
10 Uygun veri toplama yöntemlerini belirleme Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Deneysel çalışma Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma, Deney / Laboratuvar
12 Nümerik çalışma Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Verileri analiz etme Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Bulguları tartışma Kaynakların Okunması Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Tez raporunu hazırlama Kaynakların Okunması Ölçme Yöntemleri:
Ödev, Proje / Tasarım, Performans Değerlendirmesi
16 Tez raporunu hazırlama-2 İlgili literatür okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Proje / Tasarım
17 Tez raporu değerlendirme İlgili literatür okuma Ölçme Yöntemleri:
Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 9 126
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 9 126
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 14 20 280
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 25 25
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 50 50
Toplam İş Yükü (Saat) 607
Toplam İş Yükü / 25 (s) 24,28
AKTS 24 AKTS

Güncelleme Zamanı: 03.10.2024 07:57