Genel Bilgi
Kod | YLİM701 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | . Yarıyıl |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HACİ MURAT ARSLAN |
Dersin Amacı / Hedefi
Alanı ile ilgili verilerin toplanması, yorumlanması, uygulanması ve duyurulması aşamalarında toplumsal, bilimsel, kültürel ve etik değerleri gözetir.
Dersin İçeriği
Alanı ile ilgili verilerin toplanmak, yorumlanmak, uygulamak
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çalışma alanı ile ilgili Kitap, makale ve diğer bilimsel dokümanlar
Notlar
Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Tez yazma ile alakalı kural ve ilkeleri uygulayabilir |
ÖÇ02 | Tez yazımı ile alakalı etik kurallara uyar. |
ÖÇ03 | Tezin planlama ve yapısı ile alakalı ayrıntıları belirler |
ÖÇ04 | Tez ile alakalı makale ve diğer kaynakları sınıflandırma ve kullanmayı becerir |
ÖÇ05 | Mevcut bilimsel araştırma bakış açısına karşı eleştirel bir bakış açısı geliştirebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 5 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 5 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | 4 |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 4 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders içeriği hakkında bilgilendirme | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Tez konusu ile ilgili ön çalışmalar | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Tez konusu ile ilgili ön çalışmalar-2 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Tez konusu ile ilgili ön çalışmalar-3 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Tez konusu belirleme | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Tez konusu belirleme-2 | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Tezin amacının belirlenmesi | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
8 | Ara Rapor | Rapor hazırlama | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Ödev, Proje / Tasarım |
9 | Bilimsel araştırma yöntemlerini belirleme | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Uygun veri toplama yöntemlerini belirleme | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Deneysel araştırma | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Nümerik araştırma | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Verileri analiz etme | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Bulguları tartışma | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Tez raporunu hazırlama | Kaynakların Okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Tez raporunu sunma | İlgili literatür okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
17 | Tez raporu değerlendirme | İlgili literatür okuma | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi, Jüri Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |