Genel Bilgi
Kod | İM556 |
Ad | Su Kaynakları Sistemlerinin Planlanması |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Yüksek Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. HATİCE ÇAĞATAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Su kaynakları için en iyi projenin seçimi
Dersin İçeriği
Su Kaynakları Sistemlerinin Planlanması için alternatif çözümler ve en iyisinin seçimi
Dersin Ön Koşulu
Hidroloji ve Su yapıları dersi
Kaynaklar
Ders notu
Notlar
Su kaynakları Sistemleri Yazarı: Prof. Dr. Mehmetçik Bayazıt
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Sistem analizi kavramı |
ÖÇ02 | Projenin amacının belirlenmesi |
ÖÇ03 | Fizibilite araştırmaları ve çalışmaları |
ÖÇ04 | Alternative proje üretimi |
ÖÇ05 | Optimizasyona giriş ve uygulamalar |
ÖÇ06 | Optimizasyon çeşitleri |
ÖÇ07 | Lineer ve nonlineer Optimizasyon |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 4 |
PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 3 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | 3 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | 2 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | |
PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 4 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | 2 |
PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Su Kaynakları Sistemlerinin tanıtımı | Su kaynakları dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Projenin amacının belirlenmesi | önceki ders | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Sistem analizi kavramı | İstatistik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Proje için fizibilite çalışmaları | Hidroloji | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Proje alternatifleri | önceki ders | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Fayda-maliyet analizi | Ekonomi dersi | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Fayda-maliyet analizi için örnekler | Altıncı bölüm | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Bütün bölümler | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Optimizasyona giriş | Matematik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Optimizasyon çeşitleri | Matematik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Lineer Optimizasyon | Matematik | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Amaç fonksiyonunun belirlenmesi | 11. hafta | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Kısıtların belirlenmesi | 12. hafta | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Optimizasyon uygulamaları | 12. ve 13. haftalaR | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | Bilgisayar programıyla Optimizasyon uygulamaları | 13. hafta | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün konular | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Bütün konular | Ölçme Yöntemleri: Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 30 | 30 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 157 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,28 | ||
AKTS | 6 AKTS |