Genel Bilgi
| Birim | FEN BİLİMLERİ ENSTİTÜSÜ | 
| İNŞAAT MÜHENDİSLİĞİ (YL) | |
| Kod | İM550 | 
| Ad | Hidrolojik Analiz ve Tasarım | 
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı | 
| Dönem | Bahar | 
| Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) | 
| AKTS | 6 AKTS | 
| Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi | 
| Eğitim Dil | Türkçe | 
| Seviye | Yüksek Lisans Dersi | 
| Tür | Normal | 
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim | 
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. RECEP YURTAL | 
| Dersin Öğretim Elemanı | 
                                                
                                                    Prof. Dr. RECEP YURTAL
                                                    (Bahar)
                                                    (A Grubu)
                                                    (Sor. Öğr. Ele.)
                                                
                                                 | 
                                
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilerin hidroloji ve su kaynakları uygulamaları için verilerin sentezi ve teknik kavramları konusunda yeteneklerini deliştirmek
Dersin İçeriği
Hidrolojik Çevrim, Hiyetograf, Akış, Havza Karakteristikleri, Hidrograf, Birim Hidrograf, S Hidrografı, Sentetik Hidrograflar, Taşkın Frekans Analizi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Sunular
Notlar
Hydrologic Analysis and Design, R.H. McCuen, Prentice Hall
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları | 
|---|---|
| ÖÇ01 | Hidrolojik Analiz ve Tasarım temel kavramlarını öğrenme | 
| ÖÇ02 | Hidrolojik İstatistik özetini hatırlama | 
| ÖÇ03 | Hidrolojik Modellemenin temellerini öğrenme | 
| ÖÇ04 | Hidrolojik Çevrim ve elemanlarını anlama | 
| ÖÇ05 | Havza Karakteristiklerini Öğrenme | 
| ÖÇ06 | Yağış Analizi hakkında bilgi sahibi olma | 
| ÖÇ07 | Sızma ve Buharlaşma-Terleme (ET) hakkında bilgi sahibi olma | 
| ÖÇ08 | Akış Analizi konusunda bilgi sahibi olma | 
| ÖÇ09 | Sentetik Hidrograf Yöntemleri hakkında temel kavram, kuram ve prensiplerine hakim olma | 
| ÖÇ10 | Hidrolojik Analiz ve Tasarım Yazılımlarına hakim olma | 
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey | 
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Lisans düzeyinde kazanılan yetkinlikler temelinde İnşaat Mühendisliği temel alanında özgün çalışmalar için gerekli temeli sağlayan ileri düzeyde bilgi ve kavrayışa sahiptir. | 1 | 
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik alanında bilimsel araştırma yaparak bilgiye genişlemesine ve derinlemesine ulaşır, bilgiyi değerlendirir, yorumlar ve uygular. | 2 | 
| PÖÇ03 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup, gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
| PÖÇ04 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik problemlerini kurgular, çözmek için yöntem geliştirir ve çözümlerde yenilikçi yöntemler uygular. | 3 | 
| PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Analitik, modelleme ve deneysel esaslı araştırmaları tasarlar ve uygular; bu süreçte karşılaşılan karmaşık durumları çözümler ve yorumlar. | 4 | 
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Yeni ve/veya özgün fikir ve yöntemler geliştirir; sistem, parça veya süreç tasarımlarında yenilikçi çözümler geliştirir. | |
| PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme becerilerine sahip olur. | |
| PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin yeni ve gelişmekte olan uygulamalarının farkında olup gerektiğinde bunları inceler ve öğrenir. | |
| PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Çalışmalarının süreç ve sonuçlarını İnşaat Mühendisliği alanındaki veya alan dışındaki ulusal ve uluslararası ortamlarda açık bir şekilde yazılı veya sözlü olarak aktarır. | |
| PÖÇ10 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinde uygulanan güncel teknik ve yöntemler ile bunların kısıtları hakkında kapsamlı bilgiye sahip olur. | 5 | 
| PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | İnşaat Mühendisliğinin gerektirdiği düzeyde bilgisayar yazılımı ile birlikte bilişim ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde etkileşimli olarak kullanır. | |
| PÖÇ12 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Mesleki tüm etkinliklerde toplumsal, bilimsel ve etik değerleri gözetir. | 
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler | 
|---|---|---|---|
| 1 | Hidrolojik Analiz ve Tasarıma giriş | Kaynakları araştırma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım  | 
                                
| 2 | Hidrolojik istatistik özeti | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma  | 
                                
| 3 | Akarsu Morfolojisi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 4 | Hidrolojik Çevrim ve Elemanları | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 5 | Havza Karakteristikleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 6 | Yağış Analizi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 7 | Sızma Analizi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 8 | Ara Sınav | Önceki derslerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
| 9 | Buharlaşma ve Buharlaşma-Terleme | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 10 | Akış analizi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 11 | Taşkın Frekans Analizi | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 12 | Sentetik Birim Hidrograf Yöntemleri | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 13 | Hidrolojik Modelleme | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 14 | Bilgisayar Yazılımları ile Uygulama 1 | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 15 | Bilgisayar Yazılımları ile Uygulama 2 | Önceki ders tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama  | 
                                
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları (Proje) | Önceki derslerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Proje / Tasarım  | 
                                
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Önceki derslerin tekrarı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav  | 
                                
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi | 
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 | 
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 | 
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 | 
| Genel Toplam | - | 100 | 
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) | 
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 | 
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 | 
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 5 | 10 | 50 | 
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 15 | 15 | 
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 | 
| Toplam İş Yükü (Saat) | 150 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,00 | ||
| AKTS | 6 AKTS | ||