Genel Bilgi
Kod | BDT242 |
Ad | Karakter Modelleme |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 1-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 1 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEKİR YİĞİT YILDIZ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Karakter tasarımı ve hareketlendirilmesinin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Karakterin vektörel çizimlerinin yapılması, karakterin renklendirilmesi, karakterin timeline paneline entegrasyonunun anlatılması
Dersin Ön Koşulu
Ders için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
ders notu
Notlar
adobe illustrator. kodlab yayınları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Karakter tasarımı yapar. |
ÖÇ02 | Karakteri programa aktarır. |
ÖÇ03 | gövde, baş, kol ve ayakları tasarlar. |
ÖÇ04 | gövde, baş, kol ve ayakları düzenleme işlemlerini yapar |
ÖÇ05 | karaktere malzeme hazırlar. |
ÖÇ06 | karakter kaplaması yapar. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. | 3 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. | 5 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. | 4 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır | 4 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, | |
PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır | |
PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Karakter tanımı | herhangi bir ön çalışmaya gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Vektörel çizim | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
3 | Karakter tasarımı | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
4 | Karakter çizimi | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
5 | Karakterde renk kullanımı | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
6 | Karakterde renk | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
7 | Genel uygulama | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
8 | Ara Sınav | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Doku bilgisi | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
10 | Doku tasarımı | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
11 | Doku ve kaplama | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
12 | Karakter kaplama | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
13 | temel Karakter modelleme | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
14 | Karakter modelleme | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
15 | Uygulama | herhangi bir ön hazırlık çalışmasına gerek yoktur | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlıgı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 2 | 2 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 80 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,20 | ||
AKTS | 3 AKTS |