Genel Bilgi
| Birim | KARAİSALI MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |
| Kod | BDT244 |
| Ad | Bilgiye ulaşma ve Değerlendirme |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | GK Genel Kültür Dersleri S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Doç. Dr. BEKİR YİĞİT YILDIZ |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Ömer Tuğrul KURDOĞLU
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu dersin amacı öğrenciye sağlık alanında bilimsel bilgiye erişim ve değerlendirme beceri kazandırmaktır.
Dersin İçeriği
Bu ders bilgiye ulaşma yolları, sağlıkta bilimselleşme ve bilişim , kütüphanelerden bilgiye ulaşma, internet ile bilgi paylaşımı, elektronik kaynaklara ulaşma, e-kaynakların güvenirliliği.
Dersin Ön Koşulu
Ders için herhangi bir ön koşul bulunmamaktadır
Kaynaklar
ders notu
Notlar
Digital medya okuryazarlığı. Nobel yayıncılık
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Bilim, bilgi ve bilgiye ulaşma ile ilgili kavramları bilir |
| ÖÇ02 | Bilimin tasarım ve animasyon alanındaki uygula maları ve bilimselleşmenin önemini kavrar |
| ÖÇ03 | Internet kullanımının güvenirliliğini değerlendirebilir |
| ÖÇ04 | Hızlı, Etkili ve doğru Internet kullanımını uygulayabilme ve anlayabilme ve sorun çözümüne ulaşabilir |
| ÖÇ05 | Bilgininin değerlendirmesini ve kullanımına göre sınıflandırılmasını bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır, | 3 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, | 4 |
| PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, | 5 |
| PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur | 4 |
| PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir | 4 |
| PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
| PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir | 4 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin tanıtımı | ön hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 2 | Giriş, bilimin tanımı ve amacı | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 3 | Bilimin tasarım uygulamalarındaki yeri ve tasarımda bilimselleşme, ortak dil kullanımı | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 4 | Temel kavramlar; bilgi, bilgi toplumu, bilişim, bilgi okuryazarlığı, bilgiye ulaşma (erişim) | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 5 | Tasarımda bilişim ve bilgiye dayalı tasarım | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 6 | Tasarımda bilişimini etkileyen gelişmeler | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 7 | Bilimsel bir makalenin özellikleri ve kaynak gösterimi | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 8 | Ara Sınav | genel tekrar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Internet ve kütüphaneden bilgiye ulaşma | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 10 | Internet araçların kullanımı ( e-posta, e-dergi, e-kitap, e-kütüphane, e-sohbet, e-gurup, arama motorları, web site abonelikleri, e-kaynakların güvenirliliği) | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 11 | Bilgi kirliliği kavramı | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 12 | Doğru bili ve bilgi kirliliği kavramlarının değerlendirilmesi | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 13 | Kaynağına Göre Bilgi Türleri | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 14 | Bilgi Yönetiminin Temel İlkeleri | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
| 15 | Genel Konu Tekrarı | Herhangi bir hazırlığa gerek yok | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||