Genel Bilgi
| Birim | KARAİSALI MESLEK YÜKSEKOKULU |
| Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon | |
| Kod | BDT240 |
| Ad | Toplam Kalite Yönetimi |
| Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
| Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
| Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
| AKTS | 3 AKTS |
| Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
| Eğitim Dil | Türkçe |
| Seviye | Ön Lisans Dersi |
| Tür | Normal |
| Etiket | OÜ Ortak Dersler (Üniversite) S Seçmeli |
| Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
| Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. ARDA YENİÇUN |
| Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Ömer Tuğrul KURDOĞLU
(Bahar)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kalite kavramı, Kalite yömetimi ve sistem modelleri. Standadizasyon , Süreç yönetimini kavrar
Dersin İçeriği
Kalite kavramı, Kalite yömetimi ve sistem modelleri. Standadizasyon , Süreç yönetimi, yönetime katılma anlaatılır
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Notlar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
| Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
|---|---|
| ÖÇ01 | Toplam kalite yönetiminin temel kavramlarını ve prensiplerini tanımlar |
| ÖÇ02 | Kalite yönetim sistemleri ve standartlarını (ISO 9001 vb.) açıklar |
| ÖÇ03 | Sürekli iyileştirme (Kaizen) ve yalın üretim uygulamalarını analiz eder |
| ÖÇ04 | Müşteri memnuniyeti ve çalışan katılımının kalite yönetimi üzerindeki etkilerini değerlendirir |
| ÖÇ05 | Kalite kontrol araçlarını (Pareto analizi, neden-sonuç diyagramı vb.) kullanarak problemlerin kök nedenlerini belirler |
| ÖÇ06 | Kalite maliyetlerini hesaplayarak verimlilik ve rekabet avantajı açısından yorumlar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
| Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
|---|---|---|---|
| PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında yeterli düzeyde kuramsal bilgiye sahiptir. | |
| PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında edindiği kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
| PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar Destekli Tasarım ve Animasyon alanında gerekli tasarım, laboratuvar çalışmalarını yürütür. | |
| PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ofis programlarını ve mesleki bilgisayar programlarını kullanır. | |
| PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Tasarım ve Animasyon kavramlarını bilir. Temel tasarım ve animasyon konusunda bilgi sahibidir ve temel uygulamaları yapar. | |
| PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel animasyon yöntemleri ile animasyonlar yapar. | |
| PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İki boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar. | |
| PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Üç boyutlu tasarım yöntemleri ile tasarımları yapar | |
| PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Web Tasarım Temelleri ile Web Sayfalarını tasar | |
| PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Modelleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgileri uygulamalı alanlarda kullanır | |
| PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet Teknolojisi konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve dinamik web sayfaları tasar | |
| PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Görüntü İşleme Teknikleri konusunda temel kuramsal bilgilere sahiptir ve uygulamalı bilgileri kullanır. | |
| PÖÇ13 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Örgüt, İş Ve Toplumsal Etik Değerlere Uygun Davranır, | 4 |
| PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Alanına İlişkin Bilgileri Analiz Etme, Yorumlama Ve Değerlendirme Becerisine Sahiptir, | 4 |
| PÖÇ15 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenme Gereksiniminin Sürekliliğini Kavradığını Gösterir, | 3 |
| PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ortaöğretim düzeyinde kazanılan yeterliliklere dayalı olarak alanındaki güncel bilgileri içeren ders kitapları, uygulama araç-gereçleri ve diğer kaynaklarla desteklenen temel düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgilere sahip olur | |
| PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanında edindiği temel düzeydeki bilgi ve becerileri i kullanarak, karşılaşılan sorunlara çözüm önerileri geliştirir | 4 |
| PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili uygulamalarda karşılaşılan ve öngörülemeyen karmaşık sorunları çözmek için ekip üyesi olarak sorumluluk alır | 3 |
| PÖÇ19 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Öğrenimini aynı alanda bir ileri eğitim düzeyine veya aynı düzeydeki bir mesleğe yönlendir | 2 |
Haftalık Akış
| Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
|---|---|---|---|
| 1 | Dersin hedefleri, Amaçları, temel tanım ve kavramlar | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 2 | Kalite tanımı ve kavramı | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 3 | Kalite kavramı | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 4 | Standart tanımı ve standardizasyon özellikleri | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 5 | Sandart ve standardizasyon | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 6 | Standardın üretim ve hizmet sektöründe önemi | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 7 | Kalite yönetimi tanımı, özellikleri | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 8 | Ara Sınav | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 9 | Kalite yönetimi ve standartları | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 10 | Kalite yönetimi ve Çevre standartları | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 11 | Kalite yönetim sistemi modelleri-1 | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 12 | Kalite yönetim sistemi modelleri-2 | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 13 | Stratejik yönetim | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 14 | Süreç yönetim sistemi | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 15 | Yönetime katılma | Herhangi bir ön hazırlığa gerek yoktur. | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
| 16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
| 17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Değerlendirme (Sınav) Yöntemleri ve Kriterleri
| Değerlendirme Türü | Yarıyıl İçi / Yıl İçi Etkisi | Yarıyıl Sonu / Yıl Sonu Etkisi |
|---|---|---|
| 1. Ara Sınav | 100 | 40 |
| Genel Değerlendirme | ||
| Yarıyıl İçi / Yıl İçi Toplam | 100 | 40 |
| 1. Yıl Sonu Sınavı | - | 60 |
| Genel Toplam | - | 100 |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
| Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
|---|---|---|---|
| Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
| Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
| Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
| Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
| Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
| Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
| Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
| Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
| AKTS | 3 AKTS | ||