Genel Bilgi
Kod | CMZ465 |
Ad | Katı Atıklar |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 7. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. BELGİN BAYAT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Prof. Dr. BELGİN BAYAT
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Katı atıkların, kaynaktan itibaren geçici biriktirme, toplama, aktarma istasyonlarına getirme ve nihai bertaraf merkezine taşıma adımlarını değerlendirme; Katı atıkları toplama, taşıma ve bertarafta kullanılan araç ve ekipmanları öğrenme; Katı atıkları bertaraf etme tekniklerini ( düzenli depolama, kompostlaştırma, yakma, piroliz) öğrenme ve değerlendirme
Dersin İçeriği
Katı atıkların tanımı, sınıflandırılması ve özellikleri; Katı atıkların üretim yerlerinde geçiçi olarak depolanması, toplanması ve uzaklaştırılması; Katı atıkları bertaraf etme yöntemleri; Düzenli depolama; Kompostlaştırma; Yakma; Geri kazanım ve diğer yöntemler
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders notları;
Notlar
Standard Handbook of Environmental Engineering,Ed: R.A. Corbitt, McGraw-Hill Publishing Comp.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Katı atıkları toplama ,taşıma ve bertaraf etme tekniklerini ve uygulamalarını izleme becerisi elde edinir |
ÖÇ02 | Katı atıkları toplama ve bertaraf etmede mevcut problemlere çözüm geliştirme hakkında bilgi edinir |
ÖÇ03 | Katı atıkları kaynakta azaltma tekniklerine ilişkin bilgi edinir |
ÖÇ04 | Katı atıkların düzenli depolama, kompostlaştırma ve yakma yöntemileri kullanılarak bertaraf edilmeleri hakkında bilgi edinir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme | 5 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi | 5 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi | 4 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi | 3 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme | 2 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme | 1 |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir. | 1 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mesleki ve etik sorumluluk bilinci | 2 |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Katı atıkların tanımı ve sınıflandırılması, | Ders notu, sf. 1-3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
2 | Katı atıkların kaynakları ve sınıflandırılması, | Ders notu, sf. 1-3 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
3 | Katı atıkların özellikleri ve analiz yöntemleri, | Ders notu, sf. 3-8 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
4 | Katı atıkların toplanması ve taşınması, | Ders notu, sf. 9-21 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Katı atıkları toplama optimizasyonu, | Ders notu, sf. 21-27 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Problem Çözme, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Aktarma istasyonları, | Ders notu, sf. 27-30 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Katı atıkları bertaraf etme yöntemleri: Düzenli depolama, | Ders notu, sf. 30-63 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
8 | Ara Sınav | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
9 | Katı atıkları bertaraf etme yöntemleri: Düzenli depolama (konuya devam), | Ders notu, sf. 30-63 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
10 | Katı atıkları bertaraf etme yöntemleri: Düzenli depolama ile ilgili problem çözme, | Ders notu, sf. 30-63 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
11 | Katı atıkları bertaraf etme yöntemleri: Kompostlaştırma, | Ders notu, sf. 63-78 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
12 | Katı atıkları bertaraf etme yöntemleri: Yakma, | Ders notu, sf. 78-92 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
13 | Katı atıkları bertaraf etme yöntemleri: Piroliz, | Ders notu, sf. 92-98 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
14 | Geri kazanım teknolojileri, | Ders notu, sf. 98-104 | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Problem Çözme |
15 | Katı atık konusu ile ilgili gösteri, | Ders notu, sf. 98-104 | Öğretim Yöntemleri: Gösteri, Gösterip Yaptırma, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 10 | 10 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 86 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,44 | ||
AKTS | 3 AKTS |