MV145 Davranış Bilimleri

3 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 1. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MV145
Ad Davranış Bilimleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 1. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Ön Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. GÜNSELİ YELDA GÜNDÜZALP İLBEYLİ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir.
Öğr. Gör. GÜNSELİ YELDA GÜNDÜZALP İLBEYLİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Davranış bilimlerinin temel kavram ve ilkelerini tanıtmak, bireyleri özel ve iş yaşamlarında özgür iradeleri ile davranabilen insanlar haline gelmelerine katkı sağlamak amaçlanmaktadır.

Dersin İçeriği

Bu ders Davranış bilimlerinin tanımı, normal ve savunma davranışları, sosyal kurumlar, kültür tanımı, değişmeleri, kitle kültürü ve davranışsal etkileri, kişilik kavramı, kişilik oluşumu konularını içermektedir.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Davranış Bilimleri / Kavramlar ve Kuramlar Doç. Dr. Hasan Tutar SEÇKİN YAYINCILIK

Notlar

Davranış Bilimleri - NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK -Prof. Dr. Salih Güney


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Davranışın tanımını yapar.
ÖÇ02 İnsan ve toplum davranışlarına ait bilgi sahibidir.
ÖÇ03 Kitle kültürünün etkilerini öğrenir.
ÖÇ04 Kişilik teorilerini öğrenir.
ÖÇ05 İş hayatında ve günlük yaşamında davranışların önem ve etkisini kavrar.
ÖÇ06 İletişim sürecini kavrar.
ÖÇ07 Kavramlar arasındaki ilişkiyi değerlendirir.
ÖÇ08 Statü,rol ve davranışları bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Dürüstlüğü ilke edinerek, meslek ahlakının gereklerini yerine getirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Muhasebe, vergi ve denetim alanındaki temel tanımlar, ilkeler ve uygulamaya dönük bilgilere sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Muhasebecilik/mali müşavirlik mesleğinin hukuki sorumluluklarını tanımlar.
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Muhasebe ve vergi alanındaki temel tanımlar, ilkeler ve kuralları uygular.
PÖÇ05 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Muhasebe fonksiyonlarını ve muhasebenin yönetimdeki önemini açıklar.
PÖÇ06 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği İşgören - işveren açısından, İş Kanunu/SGK mevzuatı’nda, sözleşme yükümlülüklerini açıklar
PÖÇ07 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Ticari hayatta kullanılan belgeleri düzenleme yetkinliğine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Ticari hayatta kullanılan defterleri tanır ve mevzuata, usul ve esaslara uygun biçimde deftere işler.
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Muhasebecilik mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi, beceri ve yetkinlikler vasıtasıyla, verileri değerlendirerek varsa sorunlara belgelere dayanarak çözüm geliştirir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Alanı ile ilgili temel konularda, bağımsız ya da ekip çalışması içerisinde sorumluluk alır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Olaylara pozitif bakar, kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde değerlendirir, eksiklikleri giderir. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Mesleki gelişimini daha üst düzeylere yönlendirip, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olabilmeyi kavrar. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır.
PÖÇ14 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Muhasebecilik mesleği hakkında sorunlara ilişkin düşüncelerini ve çözüm önerilerini alanında uzman ya da uzman olmayan kişilerle paylaşır.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Temel düzeyde yabancı dil bilgisiyle alanındaki gelişmeleri izler, yabancı dilde meslektaşlarıyla iletişim kurar.
PÖÇ16 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgileri depolamak ve depolanmış bilgileri kullanmak ve yazışma yapabilmek için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır.
PÖÇ17 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Alanı ile ilgili verileri toplama, işleme ve bunun sonucunda gerekli tabloları hazırlama, belge/beyanname düzenleme ve sonuçları ilgililere duyurma aşamalarında Muhasebe Meslek Ahlâkını temel alarak bilimsel, toplumsal, kültürel, etik değerlere sahip olarak davranır.
PÖÇ18 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Sosyal haklar ve bunların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin tanıtımı, Davranış bilimlerinin tanımı Ders materyallerinden derse hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Davranış bilimlerinin tanımı, Davranışların temel kaynakları olarak ihtiyaçlar Ders materyallerinden derse hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
3 İhtiyaçlar hiyerarşisi Ders materyallerinden derse hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 Normal dışı davranışlar, savunma mekanizmaları Ders materyallerinden derse hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Davranış düzlemi, statü ve rol davranışları Ders materyallerinden derse hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Davranış düzleminin insan davranışlarındaki yeri Ders materyallerinden derse hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Statü ve rol davranışları Ders materyallerinden derse hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Ara Sınav Ders materyallerinden sınava hazırlık yapmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Sosyal Kurumların insan davranışlarındaki yeri ve önemi Ders materyallerinden derse hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Kültür; tanımı, çeşitleri, kapsamı , değişmesi ve davranış Ders materyallerinden derse hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Sosyal çözülme ve kitle kültürü, Kişilik kavramı Ders materyallerinden derse hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Kişilik oluşumu, kişilik-kültür etkileşimi, örnek olay Ders materyallerinden derse hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay
13 Kişilik tipleri, kompleksler ve bilinçaltı yansımaları, örnek olay Ders materyallerinden derse hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Kişiler arası iletişim ve davranış ilişkisi Ders materyallerinden derse hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 sosyalleşme ve sosyal gelişim Ders materyallerinden derse hazırlanma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyallerinden sınava hazırlık yapmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Ders materyallerinden sınava hazırlık yapmak Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 6 6
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 16 16
Toplam İş Yükü (Saat) 78
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,12
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 12:12