Genel Bilgi
Kod | MV145 |
Ad | Davranış Bilimleri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. GÜNSELİ YELDA GÜNDÜZALP İLBEYLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. BİRSEN DAĞLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Davranış bilimlerinin temel kavram ve ilkelerini tanıtmak, bireyleri özel ve iş yaşamlarında özgür iradeleri ile davranabilen insanlar haline gelmelerine katkı sağlamak amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
Bu ders Davranış bilimlerinin tanımı, normal ve savunma davranışları, sosyal kurumlar, kültür tanımı, değişmeleri, kitle kültürü ve davranışsal etkileri, kişilik kavramı, kişilik oluşumu konularını içermektedir.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Davranış Bilimleri / Kavramlar ve Kuramlar Doç. Dr. Hasan Tutar SEÇKİN YAYINCILIK
Notlar
Davranış Bilimleri - NOBEL AKADEMİK YAYINCILIK -Prof. Dr. Salih Güney
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Davranışın tanımını yapar. |
ÖÇ02 | İnsan ve toplum davranışlarına ait bilgi sahibidir. |
ÖÇ03 | Kitle kültürünün etkilerini öğrenir. |
ÖÇ04 | Kişilik teorilerini öğrenir. |
ÖÇ05 | İş hayatında ve günlük yaşamında davranışların önem ve etkisini kavrar. |
ÖÇ06 | İletişim sürecini kavrar. |
ÖÇ07 | Kavramlar arasındaki ilişkiyi değerlendirir. |
ÖÇ08 | Statü,rol ve davranışları bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dürüstlüğü ilke edinerek, meslek ahlakının gereklerini yerine getirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe, vergi ve denetim alanındaki temel tanımlar, ilkeler ve uygulamaya dönük bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebecilik/mali müşavirlik mesleğinin hukuki sorumluluklarını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Muhasebe ve vergi alanındaki temel tanımlar, ilkeler ve kuralları uygular. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe fonksiyonlarını ve muhasebenin yönetimdeki önemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşgören - işveren açısından, İş Kanunu/SGK mevzuatı’nda, sözleşme yükümlülüklerini açıklar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ticari hayatta kullanılan belgeleri düzenleme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ticari hayatta kullanılan defterleri tanır ve mevzuata, usul ve esaslara uygun biçimde deftere işler. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Muhasebecilik mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi, beceri ve yetkinlikler vasıtasıyla, verileri değerlendirerek varsa sorunlara belgelere dayanarak çözüm geliştirir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili temel konularda, bağımsız ya da ekip çalışması içerisinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Olaylara pozitif bakar, kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde değerlendirir, eksiklikleri giderir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimini daha üst düzeylere yönlendirip, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olabilmeyi kavrar. | 4 |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. | |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Muhasebecilik mesleği hakkında sorunlara ilişkin düşüncelerini ve çözüm önerilerini alanında uzman ya da uzman olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde yabancı dil bilgisiyle alanındaki gelişmeleri izler, yabancı dilde meslektaşlarıyla iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgileri depolamak ve depolanmış bilgileri kullanmak ve yazışma yapabilmek için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verileri toplama, işleme ve bunun sonucunda gerekli tabloları hazırlama, belge/beyanname düzenleme ve sonuçları ilgililere duyurma aşamalarında Muhasebe Meslek Ahlâkını temel alarak bilimsel, toplumsal, kültürel, etik değerlere sahip olarak davranır. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal haklar ve bunların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Dersin tanıtımı, Davranış bilimlerinin tanımı | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Davranış bilimlerinin tanımı, Davranışların temel kaynakları olarak ihtiyaçlar | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | İhtiyaçlar hiyerarşisi | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Normal dışı davranışlar, savunma mekanizmaları | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
5 | Davranış düzlemi, statü ve rol davranışları | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
6 | Davranış düzleminin insan davranışlarındaki yeri | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
7 | Statü ve rol davranışları | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | Ders materyallerinden sınava hazırlık yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sosyal Kurumların insan davranışlarındaki yeri ve önemi | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
10 | Kültür; tanımı, çeşitleri, kapsamı , değişmesi ve davranış | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
11 | Sosyal çözülme ve kitle kültürü, Kişilik kavramı | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Kişilik oluşumu, kişilik-kültür etkileşimi, örnek olay | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
13 | Kişilik tipleri, kompleksler ve bilinçaltı yansımaları, örnek olay | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
14 | Kişiler arası iletişim ve davranış ilişkisi | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
15 | sosyalleşme ve sosyal gelişim | Ders materyallerinden derse hazırlanma | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinden sınava hazırlık yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders materyallerinden sınava hazırlık yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |