Genel Bilgi
Kod | MV252 |
Ad | İLETİŞİM |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 4. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. GÜNSELİ YELDA GÜNDÜZALP İLBEYLİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. Bir önceki dönem grupları ve öğretim elemanları gösterilmektedir. |
Dersin Amacı / Hedefi
iletişim alanındaki genel kavramları öğrenebilme, iletişim türleri ve becerilerini kavrayabilmektir.
Dersin İçeriği
Bu ders; iletişimin teorik yapısı ve günlük dilde kullanım biçimlerini kapsamaktadır.
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
1.Işık, M. Genel ve Teknik İletişim, Eğitim Kitapevi, Konya, 2010. 2.Mısırlı, İ. Genel ve Teknik İletişim.Detay Yayıncılık,Ankara,2008. 3.Tutar, H. , Yılmaz, M.K. Genel İletişim, Nobel Yayın Dağıtım, Ankara, 2003.
Notlar
Kitle İletişim Kuramları ,Burak Özçetin
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim kavramını ve iletişim sürecini bilir |
ÖÇ02 | Çatışma kavramını ve çatışma türlerini listeler. |
ÖÇ03 | Birey, grup, kitle, kurum ya da farklı kültürlerde iletişimin her yönüyle nasıl işlediği açıklar. |
ÖÇ04 | Konuşma ve dinleme kavramını bilir. |
ÖÇ05 | Örgüt İletişimini bilir. |
ÖÇ06 | Kriz ve stres yönetiminde iletişimin önemini bilir. |
ÖÇ07 | İletişim ve iletişim türleri hakkında bilgi sahibi olur. |
ÖÇ08 | Haberler, Reklamlar ve Büyük Medya Endüstrisi hakkında bilgi sahibi olur. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Dürüstlüğü ilke edinerek, meslek ahlakının gereklerini yerine getirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebe, vergi ve denetim alanındaki temel tanımlar, ilkeler ve uygulamaya dönük bilgilere sahip olur. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Muhasebecilik/mali müşavirlik mesleğinin hukuki sorumluluklarını tanımlar. | |
PÖÇ04 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Muhasebe ve vergi alanındaki temel tanımlar, ilkeler ve kuralları uygular. | |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Muhasebe fonksiyonlarını ve muhasebenin yönetimdeki önemini açıklar. | |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | İşgören - işveren açısından, İş Kanunu/SGK mevzuatı’nda, sözleşme yükümlülüklerini açıklar | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Ticari hayatta kullanılan belgeleri düzenleme yetkinliğine sahip olur. | |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Ticari hayatta kullanılan defterleri tanır ve mevzuata, usul ve esaslara uygun biçimde deftere işler. | |
PÖÇ09 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Muhasebecilik mesleği ile ilgili edindiği temel bilgi, beceri ve yetkinlikler vasıtasıyla, verileri değerlendirerek varsa sorunlara belgelere dayanarak çözüm geliştirir. | 4 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Alanı ile ilgili temel konularda, bağımsız ya da ekip çalışması içerisinde sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Olaylara pozitif bakar, kendi bilgi ve beceri düzeyini eleştirel bir şekilde değerlendirir, eksiklikleri giderir. | 5 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Mesleki gelişimini daha üst düzeylere yönlendirip, yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olabilmeyi kavrar. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili temel bilgi ve becerilerini yazılı ve sözlü iletişim yoluyla etkin bir şekilde aktarır. | 5 |
PÖÇ14 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Muhasebecilik mesleği hakkında sorunlara ilişkin düşüncelerini ve çözüm önerilerini alanında uzman ya da uzman olmayan kişilerle paylaşır. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Temel düzeyde yabancı dil bilgisiyle alanındaki gelişmeleri izler, yabancı dilde meslektaşlarıyla iletişim kurar. | |
PÖÇ16 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bilgileri depolamak ve depolanmış bilgileri kullanmak ve yazışma yapabilmek için bilgi ve iletişim teknolojilerini kullanır. | |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Alanı ile ilgili verileri toplama, işleme ve bunun sonucunda gerekli tabloları hazırlama, belge/beyanname düzenleme ve sonuçları ilgililere duyurma aşamalarında Muhasebe Meslek Ahlâkını temel alarak bilimsel, toplumsal, kültürel, etik değerlere sahip olarak davranır. | |
PÖÇ18 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Sosyal haklar ve bunların evrenselliği, sosyal adalet, kalite, kültürel değerler ile çevre koruma, iş sağlığı ve güvenliği konularında yeterli bilince sahiptir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Ders tanıtımı, toplumsal iletişime giriş | Ders kitabından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | İletişim süreci, kodlar, mesajlar ve anlamlar. | Ders kitabından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma |
3 | İletişim biçimleri | Ders kitabından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
4 | Kitle iletişim kuramları | Ders kitabından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
5 | Seçici dikkat, seçici algılama, tutumlar | Ders kitabından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
6 | Kitle iletişim araçları ve toplum | Ders kitabından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
7 | Tarihsel gelişim: yazıdan internete | Ders kitabından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
8 | Ara Sınav | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ses ve görüntünün çekiciliği: Sinema-Radyo-Televizyon | Ders kitabından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
10 | Popüler kültür ve Kültürel Çalışmalar | Ders kitabından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Beyin Fırtınası |
11 | İletişim Bilimleri Araştırma yöntemleri | Ders kitabından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
12 | Haberler, Reklamlar ve Büyük Medya Endüstrisi | Ders kitabından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap, Örnek Olay |
13 | Ulusal ve global iletişim sistemleri | Ders kitabından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
14 | Medya ve Etik: iletişim etiği ve meslek etiği | Ders kitabından ilgili bölümün çalışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
15 | Genel değerlendirme | konu tekrarları | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 1 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 24 | 24 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 88 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,52 | ||
AKTS | 4 AKTS |