CMZ422 Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri

3 AKTS - 2-1 Süre (T+U)- 8. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod CMZ422
Ad Uzaktan Algılama ve Coğrafi Bilgi Sistemleri
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 8. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-1 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 3 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Arş.Gör.Dr. Hasan Kıvanç YEŞİLTAŞ
Dersin Öğretim Elemanı
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır.


Dersin Amacı / Hedefi

Coğrafi Bilgi Sistemleri (CBS), Uzaktan algılama, CBSnin çevre mühendisliği alanındaki uygulamaları hakkında bilgi sahibi olmak.

Dersin İçeriği

Bilgi, veri, koordinat sistemleri ve harita bilgileri, CBSnin tarihsel gelişimi, coğrafi bilgi sistemleri tanımı, CBSnin fonksiyonları, CBSnin avantajları ve dezavantajları, CBSnin bileşenleri, konumsal olmayan bilgi sistemleri, veri işleme, konumsal bilgi sistemleri, CBSde veri toplama teknikleri, coğrafi veri yapısı, özellikleri, grafik ve grafik olmayan veriler, CBSde veri tabanı yönetimi, CBSnde konum analizleri, CBS uygulamaları, uzaktan algılama, çevresel, kent ve altyapı bilgi sistem uygulamaları.

Dersin Ön Koşulu

yok

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

İnternet notları


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Coğrafik bilgi sistemi (CBS), coğrafik bilgi sisteminin tarihçesi, özellikleri, coğrafik bilgi sistemi projelerinin geliştirilmesi ve uygulanması, CBS’nin çalışma ortamı, CBS türleri, özellikleri ve avantajları, CBS’nin içeriği, Veri tabanı yönetim sistemleri, sayısal harita kavramı, veri tabanı modelleri, grafik veri toplama yöntemlerini tanımlar.
ÖÇ02 CBS’nin çevresel uygulamaları yürütür.
ÖÇ03 Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme becerisi kazanır.
ÖÇ04 Sistemi irdeleme ve sonuç olarak geliştirme becerisi edinir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde yeterli altyapıya sahip olma 3
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Matematik, fen, çevre ve mühendislik bilimlerinde sahip olduğu kuramsal bilgileri uygulayabilme 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik problemlerini saptama, tanımlama, formüle etme ve çözme becerisi 
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir sistemi, sistem bileşenini ya da süreci analiz etme ve istenen gereksinimleri karşılamak üzere gerçekçi kısıtlar altında tasarlama becerisi 3
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Mühendislik uygulamaları için gerekli olan modern teknik ve araçları, uygun analitik yöntemler ve modelleme tekniklerini seçme ve kullanma, modern tasarım yöntemlerini uygulama becerisi 
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal  Deney tasarlama, deney yapma, veri toplama, sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisi
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bireysel ve disiplinler arası takımlarda etkin çalışabilme 5
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bilgiye erişebilme ve bu amaçla kaynak araştırması yapabilme, veri tabanları ve diğer bilgi kaynaklarını kullanabilme
PÖÇ09 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı  Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma, en az bir yabancı dili alanındaki gelişmeleri izleyebilecek düzeyde kullanma
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Bilişim ve iletişim teknolojilerini kullanabilme 4
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği  Mesleki gelişiminin yanı sıra, ilgi ve yetenekleri doğrultusunda bilimsel, sosyal, kültürel ve sanatsal alanlarda öğrenme gereksinimlerini belirleyerek kendini sürekli geliştirir.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Mesleki ve etik sorumluluk bilinci
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Proje yönetimi, işyeri uygulamaları, çevre ve iş güvenliği konularında bilinç; mühendislik uygulamalarının hukuksal sonuçları hakkında farkındalık
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği  Mühendislik çözümlerinin ve uygulamalarının evrensel ve toplumsal boyutlardaki etkilerinin bilincinde olmak; girişimcilik ve yenilikçilik konularının farkında olmak ve çağın sorunları hakkında bilgi sahibi olmak


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Uzaktan algılama kavramı ve ders tanıtımı Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Bilgi, veri, koordinat sistemleri ve harita bilgileri Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
3 CBSnin tarihsel gelişimi ve coğrafi bilgi sistemleri Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
4 CBSde veri toplama teknikleri, veri işleme ve GIS uygulamasına ait menülerin tanıtılması Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
5 Coğrafi veri yapısı, özellikleri, grafik ve grafik olmayan veriler, paftalara koordinat atılması Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
6 CBSde veri tabanı yönetimi Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
7 UA ve CBS uygulamaları Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
8 Ara Sınavlar Okuma, araştırma ve ders uygulamalarının tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav, Ödev
9 Çevre mühendisliği alanındaki UA ve CBS uygulamaları Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
10 Vektörel veri teşkili Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
11 CBS ile sayısallaştırma işlemleri 1 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
12 CBS ile sayısallaştırma işlemleri 2 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
13 CBS ile sayısallaştırma işlemleri 3 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
14 CBS ile sayısallaştırma işlemleri 4 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama
15 CBS ile sayısallaştırma işlemleri 5 Okuma ve araştırma Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Gösterip Yaptırma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma ve ders uygulamalarının tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Okuma, araştırma ve ders uygulamalarının tekrar edilmesi Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 3 42
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 2 28
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 10 10
Toplam İş Yükü (Saat) 85
Toplam İş Yükü / 25 (s) 3,40
AKTS 3 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 02:11