YLMD701 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod YLMD701
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET DAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SUPHİ URAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. OKTAY BAYAT (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AHMET MAHMUT KILIÇ (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÖZEN KILIÇ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AHMET DAĞ (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi NİL YAPICI (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MAHMUT ALTINER (H Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. Ali Can ÖZDEMİR (I Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Arş.Gör.Dr. Esma KAHRAMAN (J Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi Abdulkadir ÜRÜNVEREN (K Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. NİYAZİ ARSLAN (L Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Dr. Öğr. Üyesi İlknur EROL (M Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, öğrencilerin konu seçimi, metodoloji ve tez yazımı gibi konulardaki ilerlemelerine, analitik, yaratıcı ve bilimsel düşünme yetenekleri kazanmalarına yardım ederek katkıda bulunmaktır.

Dersin İçeriği

Çalışma konusuna giriş, çalışma konusunun öneminin açıklanması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çalışma konusuna göre belirlenecek kitap, makale ve diğer yayınlar.

Notlar

Çalışma konusuna göre belirlenecek kitap, makale ve diğer yayınlar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırmalarda izlenecek olan etik kuralları anlamak.
ÖÇ02 Akademik düşünce sistemini özümsemek.
ÖÇ03 Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklamak.
ÖÇ04 Tez konusu üzerinde bilimsel ve akademik çalışma yöntemlerini izlemek.
ÖÇ05 Bilimsel formda bir makale hazırlamak.
ÖÇ06 Elde edilen araştırma sonuçlarını paydaşlarla paylaşmak.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur. 3
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 3
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır. 4
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-1 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-2 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-3 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-4 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-5 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-6 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-7 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-8 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-9 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-10 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-11 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-12 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-13 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-14 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-15 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-16 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-17 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 12:56