MD0063 Madencilikte Kullanılan Haritacılık Kavramları

6 AKTS - 4-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 4 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod MD0063
Ad Madencilikte Kullanılan Haritacılık Kavramları
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 4-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 4 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Yüksek Lisans Dersi
Tür Normal
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. NİYAZİ ARSLAN
Dersin Öğretim Elemanı Prof. Dr. NİYAZİ ARSLAN (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Yeryuvarı, koordinat sistemleri, datum kavramı ve eşpotansiyelli yüzeylerin maden mühendisliği alanında kullanımı hakkında temel bilgiler sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Jeodezi nedir, Maden açısından neden önemlidir; Referans yüzeyler; Eş potansiyelli yüzeyler ve yeryüzünün matematiksel şekli; Jeoit yüksekliği ve uygulama alanları; Jeoit modelleri; Koordinat referans sistemi; EPSG formatı; Datum nedir, neden önemlidir; Ülkemizde kullanılan temel ağlar; Türkiyedeki haritacılık çalışmaları; Jeodezide kullanılan koordinatlar; Jeodezide kullanılan dönüşümler: Harita projeksiyonu değişimi (türün bilinmesi); Jeodezide kullanılan dönüşümler: Harita projeksiyonu değişimi (türün bilinmemesi); UTM ve Gauss Kruger projeksiyonu

Dersin Ön Koşulu

Dersin ön koşulu bulunmamaktadır.

Kaynaklar

Ders notları

Notlar

Datums and Map Projections: For Remote Sensing GIS and Surveying Second Edition by Jonathan liffe Whittles Publishing second edition 2008


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Madencilikte kullanılan haritacılık uygulamalarını kavrar.
ÖÇ02 Haritacılık kavramlarının madenlerdeki kullanımını açıklar.
ÖÇ03 Koordinat sistemlerinin Madencilikte kullanılmasını açıklar.
ÖÇ04 Datum ve projeksiyon kavramını açıklar.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Lisans eğitiminde edindiği matematik, fen ve mühendislik bilgilerini Maden mühendisliği problemlerinin ileri çözümünde kullanır.
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maden mühendisliği alanlarında ileri düzeyde kuramsal ve uygulamalı bilgiye sahip olur.
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Uzmanlık alanı dahil tüm konularda bağımsız olarak bilimsel ve teknik araştırma yapmayı öğrenir. 5
PÖÇ04 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Yaptığı çalışmaların her aşamasında bilimsel ve toplumsal değerleri başkalarına aktarma becerisi kazanır. 5
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje hazırlayabilecek beceriye sahip olur.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği ile ilgili problemleri ileri düzeyde tanımlama, formüle etme ve çözme becerisine sahip olur.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Mesleki gelişim için yaşam boyu öğrenme bilincine sahip olur.
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bağımsız çalışma, takım çalışması ve disiplinlerarası çalışma yetisine sahip olur. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Maden mühendisliği projelerinin geliştirilmesinde ve ileri mühendislik problemlerinin çözümünde modern mühendislik, bilgisayar modelleme ve simulasyon araçlarını kullanır. 4
PÖÇ10 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgiler ile sistematik düşünme ve problem çözme yetenekleri kazanır.
PÖÇ11 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanındaki konularda edindiği derinlemesine bilgileri disiplinlerarası çalışmalarda kullanma becerisine sahip olur. 5
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemi kendi başına tanımlama becerisi kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin mesleki ve etik sorumluluğunu kazanır.
PÖÇ14 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliği uygulamalarının evrensel ve toplumsal etkilerini kavrar.
PÖÇ15 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliğinin çalışma konuları ile ilgili proje değerlendirebilecek beceriye sahip olur.
PÖÇ16 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden Mühendisliği alanında uzmanlık gerektiren bir problemin çözümünde elde edilen sonuçların yorumlanması becerisini kazanır. 5


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Jeodezi nedir? Maden açısından neden önemlidir? Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
2 Referans yüzeyler Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
3 Eş potansiyelli yüzeyler ve yeryüzünün matematiksel şekli Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
4 Jeoit yüksekliği ve uygulama alanları Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
5 Jeoit modelleri Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
6 Koordinat referans sistemi Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
7 EPSG formatı Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
8 Datum nedir? neden önemlidir? Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
9 Ara Sınav Sınav Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
10 Ülkemizde kullanılan temel ağlar Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
11 Türkiyedeki haritacılık çalışmaları Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
12 Jeodezide kullanılan koordinatlar Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
13 Jeodezide kullanılan dönüşümler: Harita projeksiyonu değişimi (türün bilinmesi) Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
14 Jeodezide kullanılan dönüşümler: Harita projeksiyonu değişimi (türün bilinmemesi) Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
15 UTM ve Gauss Kruger projeksiyonu Ders notu Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap
16 Yarı yıl sonu sınavı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev
17 Yarı yıl sonu sınavı Sınav Ölçme Yöntemleri:
Ödev


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 4 56
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 4 56
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 12 12
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 28 28
Toplam İş Yükü (Saat) 152
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,08
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 12:56