DMD801 Uzmanlık Alan Dersi

6 AKTS - 5-0 Süre (T+U)- . Yarıyıl- 0 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod DMD801
Ad Uzmanlık Alan Dersi
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Dönem Güz
Süre (T+U) 5-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 6 AKTS
Yerel Kredi 0 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Doktora Dersi
Tür Uzmanlik Alan
Öğretim Şekli Yüz Yüze Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Prof. Dr. AHMET DAĞ
Dersin Öğretim Elemanı Dr. Öğr. Üyesi NİL YAPICI (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SUPHİ URAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. AHMET MAHMUT KILIÇ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. OKTAY BAYAT (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. ÖZEN KILIÇ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Doç. Dr. MAHMUT ALTINER (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Dersin amacı, öğrencilerin konu seçimi, metodoloji ve tez yazımı gibi konulardaki ilerlemelerine, analitik, yaratıcı ve bilimsel düşünme yetenekleri kazanmalarına yardım ederek katkıda bulunmaktır.

Dersin İçeriği

Çalışma konusuna giriş, çalışma konusunun öneminin açıklanması.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Çalışma konusuna göre belirlenecek kitap, makale ve diğer yayınlar.

Notlar

Çalışma konusuna göre belirlenecek kitap, makale ve diğer yayınlar.


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Araştırmalarda izlenecek olan etik kuralları anlamak.
ÖÇ02 Akademik düşünce sistemini özümsemek.
ÖÇ03 Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklamak.
ÖÇ04 Tez konusu üzerinde bilimsel ve akademik çalışma yöntemlerini izlemek.
ÖÇ05 Bilimsel formda bir makale hazırlamak.
ÖÇ06 Elde edilen araştırma sonuçlarını paydaşlarla paylaşmak.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, maden mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. 5
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maden mühendisliği alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrar. 4
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Bir alanda elde ettiği yeni bilgilerle uzmanlık için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur.
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle, bilime yenilik getirecek özgün tasarımlar ortaya çıkarır.
PÖÇ05 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki uygulamalı bilgileri AR-GE çalışmalarında kullanır.
PÖÇ06 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Uzmanlık alanında AR-GE çalışmalarıyla yeni sistemler tasarlayabilir.
PÖÇ07 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği alanındaki yeni bilgilere sistematik olarak yaklaşabilir. 4
PÖÇ08 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Maden mühendisliği alanı ile ilgili bir yöntemi farklı bir alana uygulayacak özgün bir yöntem geliştirebilir. 5
PÖÇ09 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları kullanabilir.
PÖÇ10 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Maden mühendisliği uzmanlık alanlarında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. 4
PÖÇ11 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur.
PÖÇ12 Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği Maden mühendisliği alanında sorun çözme yeteneği kazanır.
PÖÇ13 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Stratejik karar verme süreçlerini kullanarak toplumsal, bilimsel ve ahlaki konularda çözüm üretebilir.
PÖÇ14 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. 3
PÖÇ15 Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü veya görsel iletişim kurarak bilimsel tartışmalara katkı koyabilir. 4
PÖÇ16 Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları geliştirebilir.


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-1 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Anlatım
2 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-2 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
3 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-3 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
4 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-4 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
5 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-5 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
6 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-6 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
7 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-7 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
8 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-8 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
9 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-9 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
10 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-10 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
11 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-11 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
12 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-12 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
13 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-13 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
14 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-14 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
15 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-15 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
16 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-16 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma
17 Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-17 Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir Öğretim Yöntemleri:
Tartışma


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 5 70
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 5 70
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 5 5
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 15 15
Toplam İş Yükü (Saat) 160
Toplam İş Yükü / 25 (s) 6,40
AKTS 6 AKTS

Güncelleme Zamanı: 14.05.2024 12:57