Genel Bilgi
Kod | DMD801 |
Ad | Uzmanlık Alan Dersi |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Güz |
Süre (T+U) | 5-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 6 AKTS |
Yerel Kredi | 0 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Uzmanlik Alan |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET DAĞ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Dr. Öğr. Üyesi NİL YAPICI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
Prof. Dr. SUPHİ URAL (B Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. AHMET MAHMUT KILIÇ (C Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. OKTAY BAYAT (D Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. ÖZEN KILIÇ (E Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Doç. Dr. MAHMUT ALTINER (F Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) Prof. Dr. HÜSEYİN VAPUR (G Grubu) (Sor. Öğr. Ele.) |
Dersin Amacı / Hedefi
Dersin amacı, öğrencilerin konu seçimi, metodoloji ve tez yazımı gibi konulardaki ilerlemelerine, analitik, yaratıcı ve bilimsel düşünme yetenekleri kazanmalarına yardım ederek katkıda bulunmaktır.
Dersin İçeriği
Çalışma konusuna giriş, çalışma konusunun öneminin açıklanması.
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Çalışma konusuna göre belirlenecek kitap, makale ve diğer yayınlar.
Notlar
Çalışma konusuna göre belirlenecek kitap, makale ve diğer yayınlar.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Araştırmalarda izlenecek olan etik kuralları anlamak. |
ÖÇ02 | Akademik düşünce sistemini özümsemek. |
ÖÇ03 | Bilimsel araştırma yöntemlerini açıklamak. |
ÖÇ04 | Tez konusu üzerinde bilimsel ve akademik çalışma yöntemlerini izlemek. |
ÖÇ05 | Bilimsel formda bir makale hazırlamak. |
ÖÇ06 | Elde edilen araştırma sonuçlarını paydaşlarla paylaşmak. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, maden mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | 5 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrar. | 4 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir alanda elde ettiği yeni bilgilerle uzmanlık için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle, bilime yenilik getirecek özgün tasarımlar ortaya çıkarır. | |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki uygulamalı bilgileri AR-GE çalışmalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında AR-GE çalışmalarıyla yeni sistemler tasarlayabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanındaki yeni bilgilere sistematik olarak yaklaşabilir. | 4 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanı ile ilgili bir yöntemi farklı bir alana uygulayacak özgün bir yöntem geliştirebilir. | 5 |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları kullanabilir. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği uzmanlık alanlarında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. | 4 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanında sorun çözme yeteneği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Stratejik karar verme süreçlerini kullanarak toplumsal, bilimsel ve ahlaki konularda çözüm üretebilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. | 3 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü veya görsel iletişim kurarak bilimsel tartışmalara katkı koyabilir. | 4 |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları geliştirebilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-1 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-2 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
3 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-3 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
4 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-4 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
5 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-5 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
6 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-6 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-7 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
8 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-8 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
9 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-9 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
10 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-10 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
11 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-11 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
12 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-12 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
13 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-13 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
14 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-14 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
15 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-15 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
16 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-16 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
17 | Öğrenci ve danışman işbirliği ile belirlenmiş konuda yapılan çalışmalar-17 | Öğrenci ilgili kitap ve web sayfalarından konuyu öğrenir | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 5 | 70 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 5 | 70 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 15 | 15 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 160 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,40 | ||
AKTS | 6 AKTS |