Genel Bilgi
Kod | MD028 |
Ad | Heyelan ve Heyelan Etkileri |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Dönem | Bahar |
Süre (T+U) | 3-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Doktora Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. AHMET MAHMUT KILIÇ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Mühendislik Jeolojisinin ilgi alanlarını ve Mühendislik Jeolojisinin çalışma yöntemlerini öğretmek, kitle hareketleri ve heyelanları tanıyabilme, mevcut olası kitle hareketlerinin oluş nedenlerinin ve alınacak önlemlerin belirlenmesi, kitle hareketleri ve heyelanların maden işletmelerine olası etkileri ve önleme yöntemlerinin öğrenilmesi, maden işletmelerinde kitle hareketleri ve heyelan ölçümleri
Dersin İçeriği
Heyelanların oluşumu ve mekanizması, Heyelanların sınıflandırılması, Heyelanlar ve kütle hareketlerinin meydana geliş nedenleri, Heyelanlara karşı alınması gereken önlemler ve Heyelanların madencilikte önemi
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Ders Notu ve Kitaplar
Notlar
İnternet Kaynakları, Bilimsel Makaleler, Seminer, Sempozyum ve Kongre Kitapları, Yüksek Öğrenim Tezleri
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Kitle hareketleri ve heyelanların ölçümü |
ÖÇ02 | Kitle hareketleri ve heyelanların tanımı ve oluş nedenlerinin öğrenilmesi |
ÖÇ03 | Mevcut teorik yaklaşımları uygulayabilme ve yeni teoriler geliştirebilme |
ÖÇ04 | Kitle hareketleri ve heyelanların oluş nedeni ve litolojiye göre sınıflandırılmasının öğrenilmesi |
ÖÇ05 | Özgün bir konuda derinlemesine bilgi sahibi olma |
ÖÇ06 | Kitle hareketleri ve heyelanların türünün belirlenmesi |
ÖÇ07 | Kitle hareketleri ve heyelanların maden işletmeleri açısından önemi |
ÖÇ08 | Maden işletmelerinde Kitle hareketleri ve heyelanların ölçümü |
ÖÇ09 | Heyelanlardan korunma ve zararlarının azaltılması konusunda bilgi sahibi olmanın önemini kavrar |
ÖÇ10 | Heyelan tehlikesinden kuşku duyulduğunda ne yapılması gerektiği konusunda bilgi sahibi olunur |
ÖÇ11 | Bir projenin yürütülmesinde kritik unsurların nasıl belirlendiğini geliştirebilir |
ÖÇ12 | Bilim ve hayal gücünü birleştirebilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yüksek lisans yeterliklerine dayalı olarak, maden mühendisliği alanında bilgilerini uzmanlık düzeyinde geliştirir. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanı ile ilgili disiplinler arası etkileşimi kavrar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bir alanda elde ettiği yeni bilgilerle uzmanlık için gerekli yöntem ve becerilerde üst düzeyde yeterliğe sahip olur. | 2 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki kuramsal ve uygulamalı bilgilerle, bilime yenilik getirecek özgün tasarımlar ortaya çıkarır. | 2 |
PÖÇ05 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanında edindiği uzmanlık düzeyindeki uygulamalı bilgileri AR-GE çalışmalarında kullanır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Uzmanlık alanında AR-GE çalışmalarıyla yeni sistemler tasarlayabilir. | |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanındaki yeni bilgilere sistematik olarak yaklaşabilir. | 1 |
PÖÇ08 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Maden mühendisliği alanı ile ilgili bir yöntemi farklı bir alana uygulayacak özgün bir yöntem geliştirebilir. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları kullanabilir. | 2 |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Maden mühendisliği uzmanlık alanlarında özümsedikleri bilgiyi ve problem çözme yeteneklerini, disiplinler arası çalışmalarda uygulayabilir. | 1 |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Akademik çalışmalarının çıktılarını saygın akademik ortamlarda yayınlayarak bilim ve teknoloji literatürüne katkıda bulunur. | |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Maden mühendisliği alanında sorun çözme yeteneği kazanır. | |
PÖÇ13 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Stratejik karar verme süreçlerini kullanarak toplumsal, bilimsel ve ahlaki konularda çözüm üretebilir. | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Uzman bir topluluk içinde özgün görüşlerini savunmada yetkinliğini gösteren etkili bir iletişim kurabilir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | En az bir yabancı dilde yazılı, sözlü veya görsel iletişim kurarak bilimsel tartışmalara katkı koyabilir. | |
PÖÇ16 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Maden mühendisliği alanı ile ilgili konularda bilgisayar yazılımları geliştirebilir. |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Giriş | Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
2 | Kaya-zemin tanımı, kaya ve zeminlerden numune alma yöntemleri | Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
3 | Kaya ve zeminlerin mühendislik özellikleri ile bu özelliklerin mühendislikteki önemi | Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
4 | Mühendislikte süreksizlik kavramı ve süreksizliklerin mühendislik özellikleri | Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri |
5 | Teoride heyelanlar | Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay, Problem Çözme |
6 | Heyelan ve kitle hareketlerinin oluş nedenleri ve bu nedenlerin anlatımı | Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Benzetim |
7 | Heyelanların Mekanizması | Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Benzetim, Beyin Fırtınası, Örnek Olay |
8 | Ara Sınav | ers Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Bireysel Çalışma |
9 | Heyelan ve kitle hareketlerine etki eden faktörler | Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Benzetim |
10 | Zemin ortamlarda gözlenen kitle hareketlerinin detay tanımlanması | Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Beyin Fırtınası |
11 | Kaya ortamlarda gözlenen kitle hareketlerinin detay tanımlanması | Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Benzetim, Örnek Olay |
12 | Maden işletmelerinde ortaya çıkan kitle hareketleri ve heyelanlar | Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Benzetim |
13 | Kitle hareketleri ve heyelanların ölçümü | Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Benzetim |
14 | Heyelanların islahı | Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Tartışma, Gösteri, Beyin Fırtınası |
15 | Heyelanların İslahı ve önlenmesi | Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Gösteri, Benzetim |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ders Notları ve Referanslarla ilgili diğer kaynaklar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |