Genel Bilgi
Kod | HK115 |
Ad | Sayısal Harita Teknikleri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 4 AKTS |
Yerel Kredi | 4 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Buray KARSLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Buray KARSLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Haritacılıkla ilgili yazılımların faydalarını öğretmek ve küçük arazi parçalarının haritasını çizebilmeyi ve çizim üzerinden sayısal değerler elde etmeyi öğretmek.
Dersin İçeriği
Haritacılıkta CAD yazılımları,Nokta koordinatlarının bilgisayar ortamına aktarılması, Kenar çizimi ve kenar uzunluklarının hesaplanması,Kutupsal ölçüler yardımıyla koordinat hesaplanması, Parsel ve binaların alan hesabı,Kesişim noktalarının koordinatlandırılması,Tabakalandırma,Klasör oluşturma ve dosyaların kaydedilmesi,Proje üzerine yazı yazılması,Detay noktalarının koordinat tablosunun oluşturulması,Proje üzerinde değişikliklerin yapılması
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı ders notları
Notlar
Öğretim elemanı ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Bilgisayar Destekli Haritacılık İle İlgili Temel Kavramları açıklar |
ÖÇ02 | Koordinatlarla Çizim yapar |
ÖÇ03 | Kutupsal Ölçülerle çizim yapar |
ÖÇ04 | Alan hesaplamanın nasıl yapıldığını gösterir |
ÖÇ05 | Uzunluk hesaplamasının nasıl yapıldığını gösterir |
ÖÇ06 | Saysal haritayı oluşturur |
ÖÇ07 | Koordinat Dönüşümünü yapar |
ÖÇ08 | Kesit hesabını yaparak gösterir |
ÖÇ09 | Proje üzerinde değişikliklerin nasıl yapılacağını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama, | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koordinat sistemlerini anlama | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme, | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar, | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Topografik ölçü aletlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama, | 3 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma, | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme,. | 1 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verilen teorik ve Uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma, | 2 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma , | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma | 2 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme, | 2 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Bilgisayar Destekli Haritacılık İle İlgili Temel Kavramlar Ve Tanımlar | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Koordinatlarla Çizim | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Kutupsal Ölçülerle Hesaplama Ve Çizim | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Ortogonal Ölçülerle Hesaplama Ve Çizim | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Dosya kaydetme ve klasör oluşturma | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Ölçülen detayları guruplandırarak farklı tabakalar oluşturma | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Detay noktalarının koordinat tablusunu oluşturma | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | konularla ilgili uygulamalar yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Sayısal harita üzerinden uzunluk ölçme | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Doğruların kesişim noktalarını belirleme | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Koordinat Dönüşümü | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Parsel ve binaların çevre uzunlukları ve alanlarını hesaplama | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Bir parseli ikiye bölmek ve alan dengelemesi yapma | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Proje üzerine yazı yazmak | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Proje üzerindeki bir bölgeyi seçip büyütmek küçültmek, silmek,kaydırmak,döndürmek | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama, Grup Çalışması |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konularla ilgili uygulamalar yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | konularla ilgili uygulamalar yapmak | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 8 | 8 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 108 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,32 | ||
AKTS | 4 AKTS |