Genel Bilgi
Kod | HK101 |
Ad | Arazi Ölçmeleri I |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İSMAİL ÇEBİÇCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İSMAİL ÇEBİÇCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Haritanın ne olduğunu ve Haritacılık mesleğinde kullanılan basit ölçme yöntemlerini öğretmek
Dersin İçeriği
Harita ve ölçek, Yatay uzunluk ölçümü, Eğik uzunluk ölçümü,Ölçü doğrusu oluşturma, Dik inme ve dik çıkma, Basit açı ölçümü, Ölçülerden alan hesaplama,Ölçü krokisi düzenleme
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Notlar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Haritacılık temel terimlerini açıklar |
ÖÇ02 | Basit ölçme aletlerinin nasıl kullanılacağını gösterir |
ÖÇ03 | Ölçü doğrusu oluşturur |
ÖÇ04 | Uzunluk ölçme işlemini yapar |
ÖÇ05 | Açı ölçme işlemini yapar |
ÖÇ06 | Yüzey alanını hesaplar |
ÖÇ07 | Koordinat sistemlerini açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama, | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koordinat sistemlerini anlama | 3 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma | 3 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme, | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar, | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Topografik ölçü aletlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama, | 2 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma | 1 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma, | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme,. | 1 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verilen teorik ve Uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma, | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma , | 2 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma | 1 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme, | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme | 1 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Mesleki tanımlar | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Ölçek kavramı, Uzunluk ölçüleri | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Basit ölçme aletleri ile dik inip, dik çıkma ve uygulamaları-I | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Basit ölçme aletleri ile dik inip, dik çıkma ve uygulamaları-II | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Farklı arazilerde ölçü doğrularının oluşturulması. | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Ölçü krokileri. Üçgenlere bölerek arazilerin alanlarının bulunması. | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kutupsal yöntemlerle arazilerin ölçülüp, alanlarının bulunması | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | işlenen konuları tekrar etmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
9 | Thomson yöntemine göre arazilerin alanlarının bulunması. | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Gauss alan yöntemine göre arazilerin alanlarının bulunması | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Koordinat Sistemlerinin anlatılması | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Semt açısı, açıklık açısı | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Temel Ödevlerin anlatılması | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Uygulamalar-I | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Uygulamalar-II | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | işlenen konuları tekrar etmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | işlenen konuları tekrar etmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Performans Değerlendirmesi |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 1 | 14 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 18 | 18 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 36 | 36 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 180 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 7,20 | ||
AKTS | 7 AKTS |