UTD102 Türk Dili II

2 AKTS - 2-0 Süre (T+U)- 2. Yarıyıl- 2 Yerel Kredi

Genel Bilgi

Kod UTD102
Ad Türk Dili II
Dönem 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı
Yarıyıl 2. Yarıyıl
Süre (T+U) 2-0 (T-U) (17 Hafta)
AKTS 2 AKTS
Yerel Kredi 2 Yerel Kredi
Eğitim Dil Türkçe
Seviye Lisans Dersi
Tür Normal
Etiket Ortak Üniversite Dersleri Z Zorunlu
Öğretim Şekli Uzaktan Öğretim
Bilgi Paketi Koordinatörü Öğr. Gör. SEVGİ EŞLİ
Dersin Öğretim Elemanı Öğr. Gör. SEVGİ EŞLİ (A Grubu) (Sor. Öğr. Ele.)


Dersin Amacı / Hedefi

Bu dersin amacı, çağın sürekli ilerleyen şartlarına uygun olarak farklı alanlarda öğrenim gören gençlerimizin bir konu hakkındaki görüşlerini yazıya dökebilmesini, özel günlerle ilgili etkinliklerde metinler hazırlayabilmesini, doğru, güzel konuşma yeteneklerinin geliştirilmesini, dil ve anlatımla ilgili eksikliklerinin giderilmesini ve anlatım biçimleri hakkında bilgi sahibi olmalarını sağlamaktır.

Dersin İçeriği

Bu derste, öğrencilere yazım kuralları, noktalama işaretleri, anlatımın özellikleri, anlatım türleri, Türkçede genel anlatım bozuklukları ve bunların nasıl düzeltileceği anlatılmakta, kompozisyonla ilgili genel bilgiler öğrencilere kazandırılmaktadır.

Dersin Ön Koşulu

Yok

Kaynaklar

Korkmaz Zeynep (2005), Türk Dili ve Kompozisyon Ankara Ekin Kitabevi.

Notlar

Ders Notları: Öğr. Gör. Sevgi Eşli


Dersin Öğrenme Çıktıları

Sıra Dersin Öğrenme Çıktıları
ÖÇ01 Duygularını, düşüncelerini, bilgilerini, beklentilerini, yaşadıklarını, sözlü ve yazılı anlatabilme tekniklerini edinir.
ÖÇ02 Meslek ve bilim alan terimlerinin Türkçe karşılıklarını kullanabilmeyi kavrar.
ÖÇ03 Sözcük dağarcığının geliştirilmesinin önemini kavrar.
ÖÇ04 Yazı türlerini uygulayabilme yeteneği kazanır.
ÖÇ05 Türkçedeki sözcüklerin yapı özelliklerini, ek-kök-gövde kavramlarını, yapım ve çekim eklerinin işlevlerini kavrar.
ÖÇ06 Cümlenin öğelerini, cümlede görevli sözcükler arasındaki anlamsal ve yapısal ilişkiyi kavrar.
ÖÇ07 Sözlü ve yazılı anlatımda sık karşılaşılan anlatım bozukluklarını görüp gerekli düzeltmeleri yapar.
ÖÇ08 Anlatım türlerini ve sözlü anlatım türlerini bilir.


Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi

Sıra Tür Program Öğrenme Çıktıları Duzey
PÖÇ01 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Yeryüzünün topografik konumu ve çevre ile ilgili temel kavramları bilme
PÖÇ02 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama,
PÖÇ03 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Koordinat sistemlerini anlama
PÖÇ04 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma
PÖÇ05 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme,
PÖÇ06 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar,
PÖÇ07 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Topografik ölçü aletlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama,
PÖÇ08 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma
PÖÇ09 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma,
PÖÇ10 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme,.
PÖÇ11 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Verilen teorik ve Uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma,
PÖÇ12 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma ,
PÖÇ13 Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme,
PÖÇ14 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma
PÖÇ15 Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme,
PÖÇ16 Bilgi - Kuramsal, Olgusal Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilme 2
PÖÇ17 Belirsiz Atatürk ilkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilgi sahibi olma


Haftalık Akış

Hafta Konu Ön Hazırlık Yöntemler
1 Dersin amaç ve hedefleri, içeriği yararlanılacak kaynaklar ve yarıyıl ders planının tanıtımı Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
2 Yazım kuralları ve uygulaması. Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
3 Noktalama işaretleri ve uygulaması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
4 Anlatım nedir Anlatımın özellikleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
5 Anlatım türleri, biçimleri ve uygulaması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
6 Türkçede genel anlatım bozuklukları ve düzeltilmesi Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
7 Kompozisyonla ilgili genel bilgiler Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
8 Ara Sınavlar Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
9 Kompozisyon yazmada kullanılacak plan ve uygulaması Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
10 Yazılı kompozisyon türleri (Duygu ağırlıklı yazılar, olay ağırlıklı yazılar) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
11 Yazılı kompozisyon türleri (Düşünce ağırlıklı yazılar, inceleme yazıları,diğer yazılı anlatım türleri) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
12 Sözlü kompozisyon türleri (Tartışmaya dayalı sözlü anlatım türleri) Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
13 Sözlü kompozisyon türleri(Görüşmeye dayalı sözlü anlatım türleri Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
14 Türk ve dünya edebiyatlarından düşünce tarihinde seçilmiş örnek metinlerden yararlanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ve bununla ilgili uygulamalar I Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
15 Genel tekrar, Türk ve dünya edebiyatlarından düşünce tarihinde seçilmiş örnek metinlerden yararlanılarak öğrencinin doğru, güzel konuşma ve yazma yeteneğinin geliştirilmesi ve bununla ilgili uygulamalar II Önerilen kaynaktan ilgili konuya hazırlanması. Öğretim Yöntemleri:
Anlatım, Soru-Cevap, Tartışma
16 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav
17 Yarıyıl Sonu Sınavları Genel Tekrar Ölçme Yöntemleri:
Yazılı Sınav


Öğrenci İş Yükü - AKTS

Çalışmalar Sayısı Süresi (Saat) İş Yükü (Saat)
Ders ile İlgili Çalışmalar
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) 14 2 28
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) 14 1 14
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar
Ödev, Proje, Diğer 0 0 0
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) 1 4 4
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı 1 8 8
Toplam İş Yükü (Saat) 54
Toplam İş Yükü / 25 (s) 2,16
AKTS 2 AKTS

Güncelleme Zamanı: 18.02.2025 07:36