Genel Bilgi
Kod | HK223 |
Ad | Şehircilik |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. İSMAİL ÇEBİÇCİ |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. İSMAİL ÇEBİÇCİ
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Kentleşme ile ilgili sorunlar ve çözümü,imar planlarının doğru uygulanmasının önemi,kentsel dönüşümün faydaları,kaçak yapılaşmanın önlenmesi için alınacak tedbirlerin öğretilmesi
Dersin İçeriği
Şehir, kentsel gelişmeyi etkileyen faktörler, düzenli kentleşme, yapı düzenleri,şehir planlama
Dersin Ön Koşulu
yok
Kaynaklar
Öğretim elemanı ders notları
Notlar
Öğretim elemanı ders notları
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Şehirciliği ve planlamayı açıklar |
ÖÇ02 | Sanayi Toplumu-Modern Toplum ve Şehirleşme Süreçlerini açıklar |
ÖÇ03 | Şehirleşme, Göç ve Şehir Mekanındaki Etkilerini açıklar |
ÖÇ04 | İnsan-Doğa ilişkisini ve yakın çevre özelliklerini açıklar |
ÖÇ05 | Yerleşme sistemlerini ve yerleşme ilkelerini açıklar |
ÖÇ06 | Yapı düzenleri, yapı kütle ilişki, mekan organizasyonları, üçüncü boyut ilişkisini açıklar |
ÖÇ07 | Kentleşme ve yönetim ilişkilerini açıklar |
ÖÇ08 | İmar Planlarının ne amaçla yapıldığını açıklar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koordinat sistemlerini anlama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme, | 1 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar, | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Topografik ölçü aletlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama, | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma, | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme,. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verilen teorik ve Uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma, | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma , | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme, | 4 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Şehir, Toplum ve Planlama: Genel Kavramsal Giriş | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Sanayi Toplumu-Modern Toplum ve Şehirleşme Süreçleri | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Şehirleşme, Göç ve Şehir Mekanındaki Etkileri | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Metropoliten Şehirlerde Toplumsal Etkileşim ve Gündelik Yaşam | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | İnsan-Çevre, İnsan-Mekan, Çevre-Mekan Doğa ve yakın çevre özellikleri | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Yerleşme sistemleri, yerleşme ilkelerii | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Şehirsel doku, şehir kompozisyon ögeleri | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | işlenen konuları tekrar etmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Yapı düzenleri, yapı kütle ilişki, mekan organizasyonları, üçüncü boyut ilişkisi, uygulamalardan örnrkler | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Meydan mekanı, meydan formları, meydan form-işlev ilişkileri | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Kentleşme ve yönetim ilişkileri | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | İmar planlaması planlamada hiyerarşi, plan çeşitleri ve planlamada yetki tanımlaması | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | İmar planlarının uygulanması ve uygulama araçları | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Yapı izin ve denetimi | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Şehir yenilemede uygulama sorunları | işlenecek konuya hazırlanmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | işlenen konuları tekrar etmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | işlenen konuları tekrar etmek | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |