Genel Bilgi
Kod | HK225 |
Ad | Arazi Ölçmeleri-III |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 4-4 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 7 AKTS |
Yerel Kredi | 6 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör.Dr. OZAN ARTUN |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör.Dr. OZAN ARTUN
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Haritacılıkta arazi ölçme işlemlerini ve hesaplamalarını gerçekleştirmek.
Dersin İçeriği
Yükseklik sistemleri, Enkesit alan hesapları, Hacim Kübaj hesapları
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Öğretim Elemanının Ders Notları
Notlar
Diğer ders kaynağı yoktur
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Küçük Nokta Hesabını açıklar |
ÖÇ02 | Yan Nokta Hesabını açıklar |
ÖÇ03 | Küçük ve Yan Nokta Hesabı Uygulamaları yapar |
ÖÇ04 | İki boyutlu dönüşüm uygulamaları yapar |
ÖÇ05 | Kesişim Hesabını açıklar |
ÖÇ06 | Ağ noktalarının sınıflandırmasını açıklar |
ÖÇ07 | Yükseklik ağlarının oluşturulmasını açıklar |
ÖÇ08 | Boykesit Profilini açıklar |
ÖÇ09 | Enkesit alan hesaplarını açıklar |
ÖÇ10 | Hacim Kübaj hesaplarını yapar |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama, | 3 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koordinat sistemlerini anlama | 4 |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme, | 4 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar, | 4 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Topografik ölçü aletlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama, | 5 |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma | 4 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma, | 4 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme,. | 5 |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verilen teorik ve Uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma, | 3 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma , | 5 |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma | 5 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme, | 5 |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme | 5 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Küçük Nokta Hesabı | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
2 | Yan Nokta Hesabı | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Küçük ve Yan Nokta Hesabı Uygulamaları | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Küçük ve Yan Nokta Hesabı Uygulamaları-2 | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | İki boyutlu dönüşümler | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | İki boyutlu dönüşüm uygulamaları | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Kesişim Hesabı | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınav | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Ağ noktalarının sınıflandırması | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Yükseklik ağlarının oluşturulması | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Boykesit Profili | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Enkesit alan hesapları | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Hacim Kübaj hesapları | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Hacim Kübaj hesapları-2 | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Genel ders tekrarı ve örnek uygulamalar | Verilen uygulamaları yapmak | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınav hazırlığı | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 8 | 112 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 10 | 10 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 20 | 20 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 170 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 6,80 | ||
AKTS | 7 AKTS |