Genel Bilgi
Kod | HK229 |
Ad | Uzaktan Algılama |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Belirsiz |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Buray KARSLI |
Dersin Öğretim Elemanı |
Buray KARSLI
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Uzaktan Algılamada yapılan çalışmaların uygulamalı olarak öğrenilmesi
Dersin İçeriği
Uzaktan Algılama Nedir ? Uzaktan Algılamanın Tarihçesi, Uzaktan Algılama kullanılarak yapılacak çalışmalar nelerdir ?
Dersin Ön Koşulu
Ön koşul yoktur.
Kaynaklar
Öğretim Elemanı Ders Notları
Notlar
Diğer ders kaynağı yoktur.
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Elektromanyetik spectrum' u öğrenir |
ÖÇ02 | Görüntü yorumlamayı öğrenir |
ÖÇ03 | Arazi gözlem uydularını öğrenir |
ÖÇ04 | Görüntü çözünürlüğünü öğrenir |
ÖÇ05 | Görüntü sınıflandırmayı öğrenir |
ÖÇ06 | Uzaktan Algılamada Coğrafi Bilgi Sistemleri kullanımını öğrenir |
ÖÇ07 | Arazi Kullanımı ve Arazi Örtüsünü öğrenir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yeryüzünün topografik konumuyla ilgili temel kavramları bilme | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita nedir,bilme ve harita çeşitlerini anlama, | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Koordinat sistemlerini anlama | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan ölçü ve çizim araç-gereçlerini tanıma | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Haritacılıkta kullanılan temel kavramları bilme, | 3 |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Harita üretimi işlem basamaklarını açıklar, | |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Topografik ölçü aletlerinin ve haritacılıkla ilgili bilgisayar programlarının nasıl kullanılacağını açıklama, | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Elde edilecek haritaların çeşitlerine göre gerekli yöntem ve teknikleri kullanma | 3 |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Karşılaştığı sorunların çözümünde bireysel ve grup olarak sorumluluk alma, | |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Verilen çalışma alanında (arazide), her türlü arazi ölçümlerini yapıp, hesaplayıp, harita elde edebilme,. | |
PÖÇ11 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Verilen teorik ve Uygulamalı eğitim sonucunda gerekli öğrenme becerisi kazanmak, öğrendiği bilgileri değerlendirebilmek ve gelişmeye açık olma, | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Birlikte çalıştığı mühendislerle,ekip arkadaşlarıyla ve ölçü yaptığı alanda arazi sahipleriyle etkili ve sağlıklı iletişim kurma , | |
PÖÇ13 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Bir yabancı dili en az A2 düzeyinde kullanabilme,alanındaki gelişmeleri izleyebilme,meslektaşlarıyla iletişim kurabilme, | |
PÖÇ14 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Haritacılıkla ilgili bilgi ve iletişim teknolojilerini etkili kullanma | 4 |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | İmar, Kadastro, Arazi toplulaştırma ile ilgili mevzuata uygun hareket etme, | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kendi performansını geliştirmek için; haritacılıkta geliştirilen yeni teknolojileri takip etmek,meslektaşlarıyla sürekli olarak iletişim içerisinde olup, değişen ihtiyaçlar için düzenlenecek harita, plan ve krokilerin nasıl düzenleneceğini izleme | 4 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Uzaktan Algılama nedir? Uzaktan Algılamanın Tarihçesi. | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Elektromanyetik Radyasyon | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Elektromanyetik Radyasyon 2 | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Görüntüsü Yorumlama | Literatür taraması, laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Görüntü Yorumlama 2 | Literatür taraması, laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Arazi Gözlem Uyduları | Literatür taraması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Görüntü Çözünürlüğü | Literatür taraması, laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınavlar | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
9 | Görüntü Sınıflandırma | Literatür taraması, laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Görüntü Sınıflandırma 2 | Literatür taraması, laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Uzaktan Algılamada Coğrafi Bilgi Sistemleri Kullanımı | Literatür taraması, laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Uzaktan Algılamada Bitkiler, Yeryüzü, Su yüzeyleri | Literatür taraması, laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Uzaktan Algılamada Bitkiler, Yeryüzü, Su yüzeyleri 2 | Literatür taraması, laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Arazi Kullanımı ve Arazi örtüsü | Literatür taraması, laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Arazi Kullanımı ve Arazi örtüsü 2 | Literatür taraması, laboratuvar çalışması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
|
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Ölçme Yöntemleri: Ödev |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |