Genel Bilgi
Birim | POZANTI MESLEK YÜKSEKOKULU |
TURİZM VE OTEL İŞLETMECİLİĞİ PR. | |
Kod | TUR129 |
Ad | Konukla İletişim |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 1. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-0 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 3 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Etiket | S Seçmeli |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Zeynep ALBAYRAK |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Zeynep ALBAYRAK
(Güz)
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Konukla iletişimi sağlamak ile ilgili yeterliklerin kazandırılması amaçlanmaktadır.
Dersin İçeriği
İletişim araçlarını kullanmak, etkili iletişim kurmak, olağan dışı durumlara göre davranmak ve konuklarla iletişimi sağlamak, kültür farklarını ve konukların kültürleri ile ilgili genel bilgiler bu dersin içeriğini oluşturmaktadır.
Dersin Ön Koşulu
Dersin ön koşulu yoktur
Kaynaklar
Konaklama İşletmelerinde Konukla İletişim Misafir İlişkileri Yönetimi ( CRM ), İrfan MISIRLI,
Notlar
Bulunmamaktadır
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | İletişim araçlarını kullanabilir. |
ÖÇ02 | İletişim tekniklerini etkili ve verimli biçimde kullanabilir. |
ÖÇ03 | Konukla doğru biçimde iletişim kurar. |
ÖÇ04 | Kişiler arası iletişim teknikleri kullanır. |
ÖÇ05 | Farklı ülkelerden gelen konukların kültürlerini tanır. |
ÖÇ06 | İletişimi tanımlayabilir. |
ÖÇ07 | Misafir şikayetlerini çözer. |
ÖÇ08 | Misafir davranışlarını ifade eder. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili kuramlar, olgular, kavramlar ve ilkeler hakkında temel düzeyde bilgileri aktarır. | |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki yasal düzenlemeler, mesleki standartlar ve uygulamalar ile ilgili bilgileri açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki örgütlerin iç ve dış çevre faktörleri hakkında bilgileri aktarır. | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve otel işletmeciliği alanındaki hizmet verme süreçleri ve işlemleri ile ilgili bilgileri aktarır. | |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Turizm ve otel işletmeleri yönetiminin planlama, örgütleme, yürütme, koordinasyon ve kontrol işlevlerini kavrayarak anlatır. | |
PÖÇ06 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili edindiği bilgileri iş ortamında ve mesleğinde kullanır. | |
PÖÇ07 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili fiziksel ortamı, araç gereçleri ve teknolojileri kullanır. | |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Konuk gereksinimlerini ve turizm sektörünün mesleki uluslar arası terimlerini anlayacak düzeyde yabancı dil kullanır. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Temel Bilgisayar kullanım bilgisine ve otel işletmelerinde kullanılan bilgi sistemleri konusunda bilgiye ve bu yazılımları kullanabilme becerisine sahip olur. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Ekip üyesi olarak sorumluluk alır. | |
PÖÇ11 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Bireylerarası ve kültürlerarası etkin iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ12 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili düzenli olarak, sağlık, güvenlik ve risk değerlendirmesi yapar. | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Etik değerlere bağlı kalarak doğal çevreyi korur. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Kişisel bakıma, hijyene, giyime ve görünüme özen gösterir. | |
PÖÇ15 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Turizm ve otel işletmeciliği alanı ile ilgili bilgi, beceri ve yetkinlikleri sürekli geliştirir. | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Eleştirel düşünebilme, alternatif çözümler üretebilmek ve farklı kaynaklardan bilgi elde ederek analiz etme becerisine sahip olur. | 3 |
PÖÇ17 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Misafirler ve iş birliği yaptığı kişilerle yazılı ve sözlü anlatım ile etkili iletişim kurar. | 4 |
PÖÇ18 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Toplumsal, bilimsel ve mesleki etik değerlere uygun davranır. | 3 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Konuk kavramın tartışılması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
2 | Konukla İletişimin önemi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
3 | Konuk İlişkileri ve iletişim araçların (telefon, e-mail vb.) etkili kullanımı | konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Konuk tipleri | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Konuk davranışları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Grup Çalışması |
6 | Konuk ilişkilerinde dikkat edilmesi gereken unsurlar | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma |
7 | Konuk ilişkilerinde yüz yüze iletişimde dikkat edilmesi gereken unsurlar | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Grup Çalışması |
8 | Ara Sınav | Sınava çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Meydana gelebilecek olağan dışı durumlar ve çözümleri | konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Tartışma, Beyin Fırtınası |
10 | Konuk istek ve şikayetlerinin alınması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
11 | Konuk istek ve şikayetlerin çözümlenmesi | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
12 | Konuk istek ve şikayetlerinde istatistiksel veriler oluşturulması | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Beyin Fırtınası |
13 | İletişim sorunları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Soru-Cevap |
14 | Kültür farkından kaynaklanabilecek iletişim sorunları | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Alıştırma ve Uygulama |
15 | İletişimde beden dili kullanımı | Konunun ilgili kaynaklardan okunması | Öğretim Yöntemleri: Gösterip Yaptırma |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava çalışılması | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 2 | 28 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 2 | 28 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 6 | 6 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 16 | 16 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 78 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 3,12 | ||
AKTS | 3 AKTS |