Genel Bilgi
Kod | BPP243 |
Ad | Nesne Tabanlı Programlama II |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 3. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 3-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 3 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Ön Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Öğr. Gör. Alişan AKTAY |
Dersin Öğretim Elemanı |
Öğr. Gör. Alişan AKTAY
(A Grubu)
(Sor. Öğr. Ele.)
|
Dersin Amacı / Hedefi
Bu ders Nesneye Dayalı Programlamanın ilkelerini, Python programlama dilini tanımaya ve ayrıntılı kullanmaya, masaüstü uygulamaları ve internet uygulamaları geliştirmeye yöneliktir.
Dersin İçeriği
Nesne tabanlı programlama için derleyici kurarak ayarlarını yapmak, programlama dilinin temel deyimleriyle konsol uygulamaları hazırlamak, programlama dilinin temel deyimleriyle işletim sistemi tabanlı uygulamaları hazırlamak, karar kontrol deyimleri, döngü kontrol deyimleri, kontrol nesneleri ve diziler, nesne kullanımı ve operatörler, standart fonksiyonlar, kullanıcı tanımlı fonksiyonlar, bileşen kütüphanesi, veri yapıları, işletim sistemi nesneleri, menü tasarımı ve formlar, veri tabanı işlemleri, dosya işlemleri etkileşimli veri nesneleri
Dersin Ön Koşulu
Yok
Kaynaklar
Onur Sevli, Python 3, 2023 Python 3 Object-Oriented Programming, Dusty Phillips
Notlar
https://www.python.org/ https://python-istihza.yazbel.com/nesne_tabanli_programlama1.html
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Nesne yönelimli programlama ve temel kavramlarını (sınıf, nesne, metot, inheritance, encapsulation, polymorphism, ..) bilir |
ÖÇ02 | Python temel kütüphaneleri bilir |
ÖÇ03 | Python grafik arayüz geliştirebilir. |
ÖÇ04 | Python ile dosyalama ve veritabanı uygulamaları geliştirebilir |
ÖÇ05 | Python ile veritabanı tabanı yönetim sistemi ile etkileşime geçebilir. |
ÖÇ06 | Python ile web'den veri çekmeyi bilir. |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri ile ilişkili temel, bilimsel kavramları açıklar | 2 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Donanım yapılarını ve bu donanım yapılarını meydana getiren elektronik devre elemanlarının görev ve işlevlerini açıklar. | |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri alanındaki temel kavramları ve Ofis programlarını ve çeşitli paket programları kullanır | |
PÖÇ04 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar programcılığı alanındaki problemleri yazılım dillerini ve yardımcı programları ile algoritmalar geliştirerek uygulama ve çözme becerisine sahiptir. | 5 |
PÖÇ05 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar donanımı yapılarıyla ilgili temel kavramları açıklar, basit yazılım kurulumları ve çeşitli donanım konfigürasyonları yapar, | |
PÖÇ06 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Temel düzeyde veri tabanı sistemlerini ve veri tabanı programlarını tasarlar | 2 |
PÖÇ07 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | internet sayfalarında arayüz tasarlamada kullanılan basit grafik ve animasyon programlarını temel düzeyde kullanır | |
PÖÇ08 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Ağ sistemlerini, çeşitlerini açıklar, tasarlar ve basit kurulum örnekleri yapar. | |
PÖÇ09 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | İnternet teknolojilerini bilir kullanır ve sunucu taraflı çalışan internet uygulamaları geliştirir | 2 |
PÖÇ10 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Çeşitli bilgisayar programlama dillerini (Delphi, Visual Basic, C++ vb.) bilir. | 5 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanı ile ilgili temel bir çalışmayı bağımsız yada disiplinli takımlarda yürütüp sonuçlandırır | |
PÖÇ12 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği ile alanındaki yeni teknolojileri algılar ve kullanır | |
PÖÇ13 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Alanındaki uygulamalara yeterli olacak şekilde bir yabancı dili (Mesleki yabancı dil) A2 seviyesinde bilir. | |
PÖÇ14 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Türkçeyi etkin olarak kullanarak yazılı ve sözlü iletişim kurabilir. Soru sorar, gözlem yapar, eleştirisel ve yapıcı düşünerek, akademik dürüstlük ilkelerine uyar, girişimcidir. | |
PÖÇ15 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Bilgisayar teknolojileri ile ilgili tasarımları ve uygulamaları çalışma arkadaşları ile paylaşır, bu bilgileri diğer kişilere açıkça anlatır | |
PÖÇ16 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Atatürk İlkeleri ve İnkılap tarihi konusunda bilinçlidir ve bilgi sahibidir. | |
PÖÇ17 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Küresel ve toplumsal değerler çerçevesinde, iş sağlığı ve güvenliği, çevre ve etik değerlerin bilincindedir |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Python giriş ve temel veri tipleri, List ve Dictionary | Nesne tabanlı programlama I tekrarı | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Soru-Cevap |
2 | Koşul ifadeleri ve Döngüler | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
3 | Fonksiyonlar | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
4 | Sınıflar | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
5 | Kalıtım, Çok biçimlilik | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
6 | Sınıflar Uygulama | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
7 | Hata yakalama, Modüller ile çalışma | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
8 | Ara Sınavlar | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav, Proje / Tasarım |
9 | Veri kütüphaneleri, Pandas, Numpy | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
10 | Paython ile çizim, Matplotlib, Seaborn | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
11 | Dosyalar ile çalışmak. Txt, csv ve json | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
12 | Python Gui I | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
13 | Python Gui II | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
14 | Python web scraping | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
15 | Python ve Sqlite, veritabanı ile etkileşim | Bilgisayar Laboratuvarında uygulama programları geliştirme | Öğretim Yöntemleri: Anlatım, Alıştırma ve Uygulama |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Sınava hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 4 | 56 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 4 | 56 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 5 | 5 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 12 | 12 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 129 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 5,16 | ||
AKTS | 5 AKTS |