Genel Bilgi
Kod | JZ120 |
Ad | Matematik 2 |
Dönem | 2024-2025 Eğitim-Öğretim Yılı |
Yarıyıl | 2. Yarıyıl |
Süre (T+U) | 2-1 (T-U) (17 Hafta) |
AKTS | 5 AKTS |
Yerel Kredi | 2 Yerel Kredi |
Eğitim Dil | Türkçe |
Seviye | Lisans Dersi |
Tür | Normal |
Öğretim Şekli | Yüz Yüze Öğretim |
Bilgi Paketi Koordinatörü | Prof. Dr. ALİ ARSLAN ÖZKURT |
Dersin Öğretim Elemanı |
Güncel dönem ders programı henüz yapılmamıştır. |
Dersin Amacı / Hedefi
Öğrencilere Temel mühendislik dersleri ve Jeoloji Mühendisliği mesleki dersleri için gerekli olan matematiksel alt yapıyı öğretmek.
Dersin İçeriği
Koordinat sistemleri, integral, trigonometrik fonksiyonlar.
Dersin Ön Koşulu
Ön Koşul Yoktur
Kaynaklar
http://matematik.cu.edu.tr/Dersler/MT131/MT131.htm
Notlar
Analize Giriş Cilt I ; Fikri Akdeniz, Yusuf Ünlü, Doğan Dönmez
Dersin Öğrenme Çıktıları
Sıra | Dersin Öğrenme Çıktıları |
---|---|
ÖÇ01 | Eğrilerin denklemlerini dik koordinatlardan kutupsal koordinatlara çevirir, özel bazı eğrilerin grafiklerini kutupsal koordinatlarda çizer. |
ÖÇ02 | İntegral kavramının türevin tersi olduğunu kavrar. İntegral kullanarak alan, hacim, kütle merkezi bulur. Genelleştirimiş integralleri hesaplar. |
ÖÇ03 | Belirsiz integralin tanımı, Temel integral alma kurallarını öğrenir. |
ÖÇ04 | Değişken değiştirme yöntemi ve kısmi integrasyon ile integral hesaplar. |
ÖÇ05 | Basit kesirlere ayırma yöntemi ile integral hesaplayabilir. |
ÖÇ06 | Trigonometrik integraller |
ÖÇ07 | Trigonometrik dönüşüm yardımıyla integral hesap yapabilir |
ÖÇ08 | Belirli integrali öğrenir. |
ÖÇ09 | Belirli integral yardımıyla alan ve hacim hesabı yapabilir. |
ÖÇ10 | Belirli integral ile Eğri yay uzunluğu ve yüzey alan hesabı yapabilir. |
ÖÇ11 | Kütle merkezi koordinatlarını bulur. |
ÖÇ12 | Pappüs Teoremi ve uygulamasını bilir |
Program Öğrenme Çıktıları ile İlişkisi
Sıra | Tür | Program Öğrenme Çıktıları | Duzey |
---|---|---|---|
PÖÇ01 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Matematik, fen bilimleri ve jeoloji mühendisliği disiplinine özgü konularda yeterli bilgi birikimi; bu alanlardaki kuramsal ve uygulamalı bilgileri, karmaşık mühendislik problemlerinde kullanabilme becerisi. | 4 |
PÖÇ02 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Edindiği bilgilerle karmaşık Jeoloji ve Jeoloji mühendisliği problemlerini saptama, tanımlama, analiz etme, formüle etme ve çözüm modelleri seçme (veya geliştirebilme) ve çözme becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ03 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği ile ilgili karmaşık bir sistemi, süreci, cihazı veya ürünü gerçekçi kısıtlar ve koşullar altında ihtiyacı karşılayacak şekilde modern tasarım yöntemlerini kullanarak tasarlama ve uygulama becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ04 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarında karşılaşılan karmaşık bir problemin analizi ve çözümü için gerekli olan modern teknik ve araçları geliştirme, seçme ve kullanma becerisine ve bilişim teknolojilerini etkin bir şekilde kullanabilme becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ05 | Yetkinlikler - Alana Özgü Yetkinlik | Karmaşık mühendislik problemlerinin veya Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği disiplinine özgü araştırma konularının incelenmesi için deney tasarlama, deney yapma, veri toplama ve sonuçları analiz etme ve yorumlama becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ06 | Yetkinlikler - Bağımsız Çalışabilme ve Sorumluluk Alabilme Yetkinliği | Disiplin içi ve çok disiplinli takımlarda etkin biçimde çalışabilme becerisi; bireysel çalışma becerisine sahip olmalı. | 2 |
PÖÇ07 | Beceriler - Bilişsel, Uygulamalı | Türkçe sözlü ve yazılı etkin iletişim kurma becerisi; en az bir yabancı dil bilgisi; etkin rapor yazma ve yazılı raporları anlama, tasarım ve üretim raporları hazırlayabilme, etkin sunum yapabilme, açık ve anlaşılır talimat verme ve alma becerisine sahip olmalı. | 1 |
PÖÇ08 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Yaşam boyu öğrenmenin gerekliliği bilinci; bilgiye erişebilme, bilim ve teknolojideki gelişmeleri izleme ve kendini sürekli yenileme becerisine sahip olmalı. | |
PÖÇ09 | Yetkinlikler - İletişim ve Sosyal Yetkinlik | Mühendislik problemlerini çözerken etik ilkelerine uygun davranma, mesleki ve etik sorumluluk bilinci; mühendislik uygulamalarında kullanılan standartlar hakkında bilgi. | |
PÖÇ10 | Yetkinlikler - Öğrenme Yetkinliği | Proje yönetimi, risk yönetimi ve değişiklik yönetimi gibi, iş hayatındaki uygulamalar hakkında bilgi; girişimcilik, yenilikçilik hakkında farkındalık; sürdürülebilir kalkınma hakkında bilgi sahibi olmalı. | 2 |
PÖÇ11 | Bilgi - Kuramsal, Olgusal | Jeoloji ve Jeoloji Mühendisliği uygulamalarının çözümünde evrensel ve toplumsal boyutlarda sağlık, çevre ve güvenlik üzerindeki etkileri ve çağın mühendislik alanına yansıyan sorunları hakkında bilgi; mühendislik çözümlerinin hukuksal sonuçları konusunda farkındalık. | 2 |
Haftalık Akış
Hafta | Konu | Ön Hazırlık | Yöntemler |
---|---|---|---|
1 | Polar (Kutupsal) koordinatlar, Bazı özel eğrilerin grafikleri | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
2 | Belirsiz integralin tanımı, Temel integral alma kuralları | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
3 | Değişken değiştirme yöntemi ve kısmi integrasyon | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
4 | Basit kesirlere ayırma yöntemi | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
5 | Trigonometrik integraller | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
6 | Trigonometrik dönüşüm yardımıyla integral hesap | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
7 | Belirli integral | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
8 | Ara Sınav | Ara sınava Hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
9 | Belirli integral yardımıyla alan ve hacim hesabı | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
10 | Belirli integral yardımıyla alan ve hacim hesabı 2 | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
11 | Eğri yay uzunluğu ve yüzey alan hesabı | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
12 | Kütle merkezi koordinatları | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
13 | Pappüs Teoremi ve uygulaması | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
14 | Genelleştirilmiş integraller (Sınırlanmamış Aralık) | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
15 | Genelleştirilmiş İntegraller (Fonksiyonun Sınırlanmamış Olduğu Durum) | Ders kitabındaki ilgili konuların okunması ve tartışılması | Öğretim Yöntemleri: Anlatım |
16 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
17 | Yarıyıl Sonu Sınavları | Final sınavına hazırlık | Ölçme Yöntemleri: Yazılı Sınav |
Öğrenci İş Yükü - AKTS
Çalışmalar | Sayısı | Süresi (Saat) | İş Yükü (Saat) |
---|---|---|---|
Ders ile İlgili Çalışmalar | |||
Ders (Sınav haftaları dahil değildir) | 14 | 3 | 42 |
Sınıf Dışı Ders Çalışma (Ön çalışma, pekiştirme) | 14 | 3 | 42 |
Değerlendirmeler ile İlgili Çalışmalar | |||
Ödev, Proje, Diğer | 0 | 0 | 0 |
Ara Sınavlar (Yazılı, Sözlü, vs.) | 1 | 12 | 12 |
Yarıyıl/Yıl Sonu/Final Sınavı | 1 | 18 | 18 |
Toplam İş Yükü (Saat) | 114 | ||
Toplam İş Yükü / 25 (s) | 4,56 | ||
AKTS | 5 AKTS |